سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: به ملت‌های مسلمان می‌گوییم به اندازه دانشجویان و جوانان آمریکا و اروپا شجاعت داشته باشید و حکومت‌های وابسته را وادار کنید به اسرائیل کمک نکنند، فریب بهانه‌های دولت‌های مرعوب و غربگرایتان را نخورید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های عید سعید قربان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به بی‌تفاوتی بعضی از کشورها مخصوصا کشورهای اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و کمک مالی به به رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند اگر از شب تا صبح روی خار من را بکشند، با غل و زنجیر ببندند، برای من آسانتر و محبوب‌تر است از اینکه روز قیامت، خدا و پیغمبر را ملاقات کنم درحالی که یک ذره به کسی ظلم کرده باشم.

وی ادامه داد: ابرظالمین روزگار ما نظام سلطه و مستکبرین آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند و اگر کسی بغض اینها را در دل نداشته باشد و به اینها تمایل داشته باشد از ایمانش نگران باشد، امروز شاخص حق و باطل، شرافت و رذالت، در دنیا مسئله فلسطین است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: ۲۷۴ شهید در یک روز در نصیرات نیز هیچ تأثیری بر حامیان رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عربی و اسلامی نگذاشت.

وی یادآور شد: زمانی که لشکر معاویه خلخال پای یک زن ذمی اهل کتاب را در زمان امیرالمؤمنین(ع) گرفتند، امام علی(ع) فرمودند: اگر مسلمانی دق مرگ شود جای ملامت نیست، اما امروز اگر امیر المؤمنین(ع) تشریف بیاورند و صحنه‌های دردناک و وحشتناک غزه را ببینند چه می‌گویند؟.

وی عنوان کرد: به ملت‌های مسلمان می‌گوییم به اندازه دانشجویان و جوانان آمریکا و اروپا شجاعت داشته باشید و حکومت‌های وابسته را وادار کنید به اسرائیل کمک نکنند، فریب بهانه‌های دولت‌های مرعوب و غربگرایتان را نخورید، یک کشور اسلامی که سوخت اسرائیل را تأمین می‌کند جهت فریب ملت خود می‌گوید، اگر به اسرائیل نفت ندهیم مورد غضب آمریکا قرار می‌گیریم، یک کشور اسلامی دیگر می‌گوید اگر ما نفت ندهیم کشور دیگری می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کربلا نیز یکی از قتلگاه گوشواره دختر بچه‌ای از اهل بیت(ع) را باز می‌کرد که به او اعتراض کردند، گفت اگر من باز نکنم کس دیگری آن را باز خواهد کرد!

حجت الاسلام قاسم خانی خاطرنشان کرد: مرحبا به ایستادگی مردم مظلوم فلسطین که «ان الحیاة عقیدة و جهاد» را به صورت عینی به عالم نشان دادند، در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده علی رغم جنایات نظام سلطه و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم فلسطین، اما این مردم از مقاومت و جنبش حماس حمایت می‌کنند و محبوبیت این گروه و رهبران آن افزایش یافته است.

وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: قطعاً مشارکت حداکثری، مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی است، این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است، اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست، برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

امام جمعه خوی تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام، ارتقاء ثبات سیاسی در کشور، افزایش همبستگی و وحدت ملی و کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی از برکات مشارکت حداکثری دانست و خاطرنشان کرد: اگر مشارکت به حداکثر برسد بازدارندگی نرم و دفع تهدیدهای کشور نیز افزایش می‌یابد و موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نیز تقویت می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha