شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
انصاری

حوزه/ امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه کاتولیک اندرس بلو ونزوئلا با دکتر آرتورو په‌راسا رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه کاتولیک اندرس بلو ونزوئلا با دکتر آرتورو په‌راسا رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: تمدن ایران، یکی از سه تمدن با شکوه و با سابقه بشری شناخته می شود که در حوزه های متعدد از جمله علوم و فنون پیشتاز بوده و خدمات ارزنده ای را به تعالی و پیشرفت بشریت ارائه کرده است.
مشاور امور بین الملل رئیس دانشگاه تهران افزود: در همین ارتباط اخیراً سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی بین المللی ( یونسکو) در سند شماره ۳۹ C/۱۵ در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ دانشگاه جندی شاپور ایران را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان با ۱۷۵۰ سال قدمت به رسمیت شناخته است.

انصاری ضمن تأکید بر این نکته که اجلاسیه روسای دانشگاه های ایران و ونزوئلا فرصتی مناسب برای همکاری های دو جانبه علمی بین ایران و ونزوئلا می باشد، گفت: به مناسبت رویداد بین المللی "۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران" که توسط دانشگاه تهران به عنوان نماد "آموزش عالی و میراث‌دار تاریخ کهن علم و دانش" به منظور بزرگداشت دانشگاه جندی شاپور در تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با اشاره به بیداری دانشجویان گفت: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و فلسطین باعث اعتراض دانشگاهیان آمریکا شد و حرکتی را علیه دولت شروع کردند.
وی اظهار داشت: البته در جنگ ویتنام هم سابقه دارد که آمریکایی ها وقتی جنایت هایشان رو شد دانشگاه های آمریکا یک حرکتی علیه دولت شروع کردند که در توقف جنگ ویتنام خیلی مهم و تأثیر گذار بود بنابراین تداعی می شود این قصه دارد تکرار می شود لذا نقش دانشجو در تحولات منطقه ای و دنیا به وضوح مشخص است.

امین انصاری افزود: در این مقطع زمانی نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی نشان از این دارد که مخصوصا تعابیری به کار بردند که امروز شما در جبهه مقاومت هستید کاملا دارد این صف حق و باطل را از هم جدا می کند و نشان میدهد که جبهه مقاومت حقه و حمایتی که دانشجویان دارند از مقاومت فلسطین می کنند به نوعی یک اقدامی مشابه جبهه مقاومت است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: با توجه به اینکه فجایع غزه نشان داد که ماهیت و باطن تمدن غرب صهیونیستی است و معجزه غزه این واقعیت را آشکار کرد لذا امواج اعتراض نسبت به این گرایشات صهیونیستی در غرب و همراهی با غزه و محور مقاومت ثابت و برملا کرد که همانطور که یک اسراییل در منطقه غرب آسیا است یک اسراییل و نظام صهیونیستی هم در غرب حاکم است. لذا همانطور که یک جبهه مقاومت در منطقه ظهور و بروز دارد و این افتخارات را برای وجدان های بیدار و آزادگان جهان آفرید یک جبهه مقاومت ضد اسراییلی نیز در غرب و بویژه در داخل آمریکا بر علیه نظام حاکم صهیونیستی ظهور کرده است.

در این دیدار دکتر آرتورو په راسا رئیس دانشگاه کاتولیک اندرس بلو ضمن تشکر از حضور امین انصاری مشاور امور بین الملل رئیس دانشگده تهران در دانشگاه کاتولیک گفت، گفتگوی اجلاس دانشگاه های ایران و ونزوئلا را جهت تبادل فرهنگی و علمی مهم می دانم چرا که به توسعه و پیشرفت کمک می کند.
دکتر آرتورو په راسا با تبریک شناخته شدن ایران به عنوان آغازگر سنت دانشگاهی در دنیا گفت: کشور ایران دارای تمدن و فرهنگ عظیم در کره زمین می باشد و این برای ما هم افتخار است.
ایشان با اعلام آمادگی دانشگاه کاتولیک افزود، فضای این دانشگاه برای گفتگوی ادیانی، ارتباط فرهنگی مناسب است و ما آمادگی داریم از طرف خودم و دانشگاه همکاری و تبادل علمی را شروع کنیم.
ایشان با اشاره به مسئله فلسطین گفت با نگرانی شما برای فلسطین شریک هستیم و هر عملی که منجر به تبعیض و ظلم شود باید از بین برود.
رئیس دانشگاه کاتولیک اندرس بلو گفت من با افتخار نامه آیت الله العظمی خامنه ای را بین اساتید و دانشجویان دانشگاه پخش می کنم و جهت انتشار نامه در اجلاس روسای دانشگاه های ونزوئلا اقدامات لازم را انجام خواهم داد.
دکتر آرتورو په راسا افزود: شخصا بندهایی از این نامه را در بیانیه پایانی اجلاس روسای دانشگاه ها ونزوئلا وارد خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha