سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد سادات

حوزه/ حجت‌الاسلام سادات گفت: عید سعید قربان یادآور درس بزرگی است که حضرت ابراهیم(ع) به انسان‌ها آموخت که همانا رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم در برابر اوامر الهی می‌باشد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، پیرامون اهمیت و فلسفه عید سعید قربان، ضمن تبریک این عید بزرگ الهی، اظهار داشت: انسان در مسیر بندگی و صراط مستقیم الهی همواره در بین دوراهی خطرناکی هواهای نفسانی و شیطانی و از سویی دیگر عمل به وظیفه و بندگی خداوند قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: هرکس مسیر بندگی و وظیفه را انتخاب می‌کند در ردیف فرشتگان الهی قرار می‌گیرد و درصورت بندگی شیطان به پستی و ظلالت گرفتار و از هر حیوانی پست‌تر می‌گردد، بر اساس روایات دینی عید واقعی برای انسان روزی است که انسان در مسیر بندگی پیروز گردیده و آمال شیطانی خود را ذبح نماید و از گناهان دوری نماید.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) قهرمان بزرگ توحید، در چنین امتحان سختی قرار گرفت و پیروز شد و جگر گوشه‌اش را به آستان پروردگار بزرگ تقدیم نمود و بینی شیطان را به خاک مالید و لذا به پاس این فداکاری بزرگ، این روز تاریخی، روز اثبات بندگی و تسلیم در برابر معشوق حقیقی می‌باشد و یادآور درس بزرگی است که حضرت ابراهیم(ع) به انسان‌ها آموخت که همانا رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم در برابر اوامر الهی می‌باشد.

حجت الاسلام سادات، خاطرنشان کرد: قربانی نمادی از انفاق و دستگیری از محرومان و مساوات و عدالت اجتماعی بوده و روز برائت از مشرکان و شیاطین جنی و انسی و در عصر ما طواغیت عالم و مصداق اتم آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل خون آشام می‌باشند که این روزها با قتل عام مردم مظلوم غزه و فلسطین و نسل کشی مسلمانان مظلوم فجیع‌ترین جنایات تاریخ بشریت را رقم می‌زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha