پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
تبریز

حوزه /حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: رستگار آن آدمی است که سعی بر خودسازی و دوری از شیطان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های عید قربان ضمن تبریک عید قربان عید بندگی و از خود رهیدن و به خدا پیوستن، اظهار داشت: اصل مهم در عید بندگی معرفت است.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر درست و بندگی، در ابتدا از شناخت خود و سپس خداشناسی می‌گذرد، افزود: این روحی که خداوند در انسان دمیده قابلیت بالا رفتن و اوج گرفتن دارد، منتهی بایستی در سایه معرفت و بندگی باشد، چراکه انسان می‌تواند به عالی‌ترین کمال برسد.

امام جمعه زنجان با اشاره به توصیه قرآن برای حیات ابدی و گوش فرا دادن به ندای الهی همچنین اجابت دعوت خدا و پیامبر اسلام، ادامه داد: حضرت محمد(ص) می‌فرماید اگر قلب مسلمان پاک بوده و نوری در آن باشد، تاریک نخواهد شد، همچنین عمل خالصانه برای خدا برکت می‌یابد، لذا پیامبر اکرم(ص) توصیه داشتند که همواره خیرخواه باشید و از مردم دور نشوید.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه کلک، حقه‌بازی و دور زدن قانون باعث سقوط انسان می‌شود، اضافه کرد: در طول تاریخ و در دفاع مقدس هزاران اسماعیل قربانی دادیم و چه زنانی وفای به عهد و ایثار کردند، همان‌گونه که اسماعیل و ابراهیم و هاجر به وعده الهی لبیک گفتند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدا نیز در این مسیر قرار گرفتند و به گفته قرآن هر آنکه در راه خدا شهید شد، مرده نپندارید، ادامه داد: اکنون می‌بینید راه شهدای خدمت و فعالیت‌هایی که داشتند هنوز جریان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با بیان اینکه مشارکت در مسئله انتخابات حائز اهمیت است، ابراز کرد: مردم بارها در عرصه‌های مختلف حماسه آفرینی کردند، اگر می‌خواهید حماسه تکمیل شود بایستی به پای صندوق‌های رأی بیاید.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق توسط حامیان شرکت کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب فرد اصلح، خاطرنشان کرد: حضور ما در انتخابات نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha