چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حاجی علی اکبری

حوزه/ خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، انسجام و قدرت ملی را افزایش خواهد داد، همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم، اراده و تدبیر قوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار داشت: خودم و همه شما برادران و خواهران را در این روز با عظمت روز عید سعید قربان به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم.

وی افزود: در متن آیات مربوط به حج این توصیه آمده که سخن از زاد و توشه است، فرمود شما مسافر هستید، مسافر باید برای سفرش توشه فراهم کند، شما مسافر ابدیت هستید، برای این سفر سخت و دشوار و پرفراز و نشیب چه توشه‌ای آماده کرده‌اید؟ تعبیر قرآن کریم این است که این توشه تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: اگر کسی در زندگی دنیا موفق شد به رعایت تقوا و حریم الهی را نگه داشت، سعی کرد زندگی خودش را با رضای الهی هماهنگ کند، این تقوا توشه سفر ابدی او است.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند خودتان را با توشه تقوا مجهز کنید، برای این سفر سخت و مشقت بخشی که در پیش دارید، البته قبل از این که انسان وارد عالم بعد بشود در همین دنیا هم در مسیر پیش رو تقوا باز توشه‌ای است که برای او سعادت آفرین است.

تقوا دنیا و آخرت شما را آباد خواهد کرد

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، بیان کرد: اول دنیای شما را تقوا آباد می‌کند و به شما سعادت می‌دهد و بعد آخرت شما را آباد خواهد کرد، امیرالمومنین(ع) از قول کسانی که ساکن برزخ‌اند یادآوری را به همه ما داشتند.

وی ادامه داد: آنجا که بر سر گورستان حاشیه کوفه از بازگشت صفین بعد از سوالی که از آنها کرد و سلامی که به آنها کرد و اصحاب هم در حال نگاه کردن هستند، فرمود ما برای شما خبرهایی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهار کرد: خبرهای دنیا برای کسانی که از دنیا رفته‌اند این است که کسانی که با شما زندگی می‌کردند رفتن و با دیگران دارند زندگی می‌کنند، خانه‌های شما را که دیگران نشسته‌اند و اموال شما هم که تقسیم شد این‌ها خبرهای ماست.

وی گفت: بعد حضرت فرمودند، شما چه خبرهایی برای ما دارید، لحظه‌ای سکوت کردند، بعد سر برداشتند و فرمودند اگر به این‌ها اجازه داده می‌شد با شما صحبت کنند و به شما جواب بدهند پاسخ‌شان یک کلمه بیشتر نبود به شما می‌گفتند فقط به فکر تقوا باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: حجاج بیت الله الحرام اعمالشان رسید به آن نقطه بسیار مهم و حساس و به لطف خدای متعال در اعمال حج‌شان موفق شدند و حاجی شدند، ان‌شاءالله بر همه آنها مبارک باشد، عید سعید قربان چه بر آنها چه بر شما و امت اسلامی و رهبر عزیز و عالیقدرمان مبارک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: همگی به محضر مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) صاحب امروز و صاحب همه روزها هم سلام عرض می‌کنیم و هم تبریک می‌گوییم، از حضرت توقع عیدی داریم که نماینده لطف و کرم حضرت حق هستند.

وی ادامه داد: اگر جمع ما امروز در نماز عید شرکت کرده، در آن دعا که فرمودند قبل از آنی که حرکت کنید به سمت نماز این دعا را بخوانید بگویید خدایا اگر هر کسی میهمان کسی شد من دارم می‌آیم مهمان تو شوم و چشم امید دارم به لطف و کرم شما، ما به امیدی در این مجمع نورانی شرکت کردیم مومنین هر کجا در نماز عید شرکت می‌کنند این چنین احساسی را دارند.

وی گفت: همین خواسته‌هایی را که شما در نماز عید ارائه کردید، برای این روزی که برای اسلام باعث شرف و عظمت است درخواست‌های عالی داشتید شما همه خیرها را خواستید اینطوری اگر انسان بخواهد از کریم درخواست کند اینجوری درخواست می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: امیدمان فراوان است برای بهره‌مندی از لطف و عنایت الهی، امروز این دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه را حتماً بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: اگر دعاهای صحیفه سجادیه برای عید سعید فطر و برای عید سعید قربان ملاحظه فرموده باشید، دعاهای ترکیبی است یعنی هم برای روز عید قربان و روز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم به ما توفیق دهد به عید سعید غدیر برسیم که عیدالله الاکبر است و آغاز دهه امامت و ولایت که از امروز شروع می‌شود تا عید سعید غدیر بزرگترین عید اسلامی است و اعلام ولایت امیرالمومنین علی(ع)، ان‌شاءالله جامعه اسلامی تلاش خواهد کرد هم از نظر فکری و هم نظر ذکری و اخلاقی و هم از نظر تعظیم شعائر خدمت به برادران و خواهران ایمانی و هم از نظر معرفتی جامعه تلاش خواهد کرد که خودش را به مقام شامخ امیرالمومنین(ع) و به اخلاق و اندیشه آن حضرت نزدیک و نزدیک‌تر کند.

وی یادآور شد: امروز که روز عید سعید قربان است ما عید عرفه را پشت سر گذاشتیم، عید معرفت الله است و امروز رسیدیم به عید سعید قربان که به تعبیر امام خمینی(ره) عید لقاءالله است، بعد از شناخت خدای متعال و قرار گرفتن در معرض انوار توحیدی، آن وقت نوبت آن است که انسان دل غیر از خدای متعال بکند و به سوی خدای متعال حرکت کند، رفاقت و دوستی خود را با حضرت حق تقویت کند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) در چنین روزی در یک امتحان بسیار بزرگ و سخت سربلند بیرون آمد، حضرت ابراهیم به اسماعیل فرمود، ماموریت پیدا کرده‌ام که باید تو را ذبح کنم، نظر شما چیست. حضرت اسماعیل بی‌درنگ گفت پدر جان هر امری به تو شده انجام بده خواهی دید که من صبر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری اظهار کرد: حضرت ابراهیم، عازم میدان شد وقتی این پدر و فرزند در برابر امر الهی تسلیم شدند، فرزند را به رو انداخت کارد تیز شده و آماده را کشید، وقتی دستش را فرود آورد در آن حالت تسلیم در این امتحان بزرگ جبرئیل امین نازل شد و به ابراهیم(ع) بشارت داد گفت نه کافی است.

مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد

خطیب نمازعیدسعیدقربان ابراز کرد: امسال هم یک ابراهیم از دست دادیم و آقای رئیسی ما هم مقید به نماز عید قربان و نماز جمعه بود و ان‌شاءالله خداوند به کرامات ایشان بیفزاید.

.رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در خطبه دوم نماز عید قربان تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در تشییع رئیس جمهوری شهید آن عظمت و شکوه را نشان دادند و امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، تکمیل تشییع شهدای خدمت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مشارکت حداکثری انسجام ملی و قدرت ملی کشور را افزایش خواهد داد، همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم و اراده، فکری، تدبیر، اجرا و جسمی قوی باشد و از همه مهمتر امین، متعهد به امام باشد و در حقوق جامعه مسلمین هم این امانت داری و امین بودن را رعایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آینده با رأی بالا انتخاب شود بسیار اهمیت دارد و توصیه رهبر معظم انقلاب نیز رعایت اخلاق، انصاف و ادب در جریان انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha