شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
تبریز

حوزه/حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل گفت: عید غدیر را از بزرگ‌ترین شعائر الهی در ترویج ارزش های دینی است و همچنین غدیر نماد ولایت مداری در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، قربانی کردن را نمادی از دلبستگی و جلوه‌ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی عنوان کرد و اظهار داشت: عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است.

وی با بیان اینکه تمام کارهای انسان با اخلاص و در رضای خداوند متعال باشد، افزود: درس عید قربان، تسلیم محض در برابر خداوند است و حضرت ابراهیم(ع) الگوی بندگی، توحید و تسلیم در برابر خداوند است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: انتخابات در سرنوشت کشور اثرگذار است و این برنامه ریزی‌ها برای رقم خوردن سرنوشت کشور انجام می‌شود، آن چیزی که اثرگذار است اراده مردم می‌باشد و آحاد مردم باید آمادگی لازم را برای شرکت در انتخابات و تعیین خط و مشی آینده کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک ارزش است، ادامه داد: انتخابات برای یک شخص نیست بلکه سرنوشت ملت توسط آن رقم می‌خورد، بنابراین مردم باید با حضور حداکثری و انتخاب درست خود، فرد اصلح را انتخابات کنند تا سرنوشت بهتری را داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل‌ با بیان اینکه امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند، تاکید کرد: تمام مسئولان نظام توسط مردم انتخاب می‌شوند و این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی و با دادن رأی، تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز، عید غدیر را از بزرگ‌ترین شعائر الهی در ترویج ارزش‌های دینی دانست و گفت: غدیر نماد ولایت مداری در جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: عید سعید غدیر خم «عیدالله‌الاکبر» است و دین مبین اسلام، عالی‌ترین مسئله در تشکیل جامعه و نظام اسلامی را در مسئله غدیر متجلی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل ابراز کرد: غدیر، عید الله الاکبر است زیرا که در این روز نعمت ولایت و امامت که بزرگترین موهبت الهی و موجب اکمال دین بوده، مقرر شده است.

امام جمعه موقت تبریز همچنین بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید غدیرخم توسط مردم در مساجد، ادارات حتی خانه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha