چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی نسب گفت: صحنه‌ انتخابات عرصه عزّت و حماسه و صحنه‌ای باشکوه و ارزشمند رقابت برای خدمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه در اسلام دو عید داریم که هر دو پس از یک دوره عبودیت است، یکی عید فطر که پس از ماه رمضان و دیگری عید قربان، اظهار داشت: عید قربان از اعیاد مبارک مسلمانان است.

وی با اشاره به دهه امامت و ولایت و با بیان اینکه ماه ذی الحجه ماه پر خاطره‌ای است، گفت: دهه اول دهه قضیه فراز و نشیب حضرت موسی و چهل شب میعاد حضرت با خداوند در کوه طور و بعد بازگشت به قوم خود و قضایای انحراف آنها و همچنین مسائل مربوط به امتحانات و ابتلائات حضرت ابراهیم و تسلیم او در برابر امر خدا در قربانی کردن اسماعیل و بعد به مقام امت رسیدن آن حضرت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی(ع) بخاطر چهل روز دوری از قوم خود، جانشین تعیین کرد و حضرت ابراهیم(ع) هم بعد از ابتلائات و امتحانات به مقام امامت رسید و این نشانگر جایگاه امامت است.

خطیب نماز عید قربان شهر سلطانیه، با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر بخاطر همین قضایا دهه امامت و ولایت نامگذاری شده، ابراز کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) هم بعد از امتحانات و سربلندی در برابر امتحانات الهی به مقام امامت و جانشینی حضرت پیامبر (ص) رسید.

حجت الاسلام حسینی نسب، با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و شروع مناظره‌ها، گفت: انتظار این است که کاندیداها اخلاق را رعایت کنند و بدانند که بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند، صحنه‌ انتخابات صحنه عزّت و حماسه و رقابت برای خدمت است.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید مراقب تبعات سخنان خود باشند، چرا که تبعات و تأثیرهای این رقابت‌ها محدود به ایام برگزاری انتخابات نیست، ادامه داد: الگوی کاندیداها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید جمهور باشد.

امام جمعه شهرستان سلطانیه ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گردهم آورد و امروز ما شاهد تشکیلات متعددی نظیر مقاومت حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، اما ذیل جبهه مقاومت هستیم.

حجت الاسلام حسینی نسب، با بیان اینکه شهید جمهور در جبهه انقلاب مایه اتحاد بود، خاطرنشان کرد: امروز هم از جبهه انقلاب انتظار این است از راهبرد شهید جمهور برای رسیدن به اجماع بین کاندیدا الگو بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha