سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
ک

حوزه / نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه اران وبیدگل با حضور اقشار مختلف مردم در استان مقدس هلال بن علی (ع) اران وبیدگل اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، صبحگاهان عید سعید قربان، هنگامی که خورشید شعاع زرین خود را بر گنبد فیروزه‌ای حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) می‌تاباند، عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با دلی سرشار از شور و ایمان، گرد هم آمدند تا نماز عید بزرگ قربان را در جوار مضجع نورانی این امام زاده واجب التعظیم به جا آورند.

صحن و سرای حرم مملو از عطر دل‌انگیز گل‌ها بود و نوای ملکوتی مداحان و قاریان قرآن در فضا طنین انداز شده بود.

زائران با صفوفی منظم و به هم پیوسته، شانه به شانه هم ایستاده و با قلبی پاک و معطر به عطر بندگی، ندای تکبیر و تهلیل سر دادند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل، خطبه‌ عید قربان را ایراد نمود و فلسفه و عظمت این عید بزرگ را برای حاضران تبیین کرد.

وی به اطاعت و بندگی خداوند متعال، ایثار و فداکاری در راه حق و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تأکید نمود.

پس از اقامه نماز عید، زائران با حضور در مضجع نورانی حضرت محمد هلال بن علی (ع) با این امام زاده واجب التعظیم راز و نیاز کرده و طلب حاجت و برکت نمودند.

در این روز مبارک، عطر نذورات و قربانی‌ها در فضای حرم پراکنده شد و زائران با توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان، به سنت حسنه‌ اطعام ایتام و مساکین عمل کردند.

آری؛ عید قربان، تجلی ایثار و فداکاری در راه عشق الهی است، در این روز بزرگ، مسلمانان سراسر جهان با قربانی کردن نفیس‌ترین دارایی خود، به خداوند متعال تقرب می‌جویند و به مقام خلیل‌الله، حضرت ابراهیم(ع) ادای احترام می‌کنند.

حضور در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) در این عید سعید، فرصتی مغتنم برای تزکیه نفس، تقویت ایمان و تجدید میثاق با آرمان‌های والای اسلام و تشیع بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha