پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
دادگستری

حوزه/ در آستانه فرا رسیدن دهه امامت و ولایت ۳۹ زندانی باحضور رییس کل، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین و مسئولین قضایی استان از زندان مرکزی قزوین آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم آزادی ۳۹زندانی به مناسبت اعیاد امامت و ولایت ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پربرکت امامت و ولایت اظهار داشت: بیکاری خیلی از فسادها رو به دنبال دارد و هرانسانی وقتی احساس کند شخص موثری برای جامعه است؛ به سمت رشد و تعالی خود گام برمی دارد، از این رو اشتغال برای زندانی امیدآفرین و تغییر سرنوشت او مفید است.
حجت الاسلام مصطفوی نیا توسعه اشتغال در حین حبس وپس از آزادی را ضروری دانست و بیان کرد: زندانی می بایست در دوران تحمل حبس تحت پوشش برنامه های حرفه آموزی قرار بگیرد تا پس از آزادی شغلی سالم داشته باشد.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین یکی از سیاست محوری دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری در زندانها برشمرد و اضافه کرد: ریاست قوه این موضوع را به همه محاکم قضایی تاکید داشته وهمه تلاش دستگاه قضایی بر اجرای این تکلیف مهم است؛ لیکن این تلاش منوط به اصلاح مجرمین و عدم تکرار جرم و بازگشت آنها به زندان است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به فضایل اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام اشاره و بیان کرد: مروت و جوانمردی یعنی جامعه از حضور و وجود او آرامش داشته باشد. تمام تلاش و خدمت دستگاه قضایی و زندان به باز اجتماعی شدن زندانیان بافضایل اخلاقی است تا با اصلاح رفتار، فرصتی برای جبران گذشته خود داشته باشد ومسیر زندگی اش را تغییر دهد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات ویژه در حوزه های اشتغال و حرفه آموزی، فرهنگی و تربیتی زندانیان و اقدامات حمایتی برای خانواده زندانیان ارایه کرد.

فرهاد بهرامی افزود: از ۳۹ زندانی ١٤ نفر با مبلغ بدهی ١٤٦میلیارد ریال توسط ستاد مردمی دیه استان، با پرداخت ٤ میلیارد ریال بصورت وام و ١١میلیارد کمک بلاعوض آزاد شدند و ۲۵ زندانی دیگر نیز با مساعدت و کمک دستگاه قضایی استان به آغوش خانواده بازگشتند.
انتهای پیام /
خبرنگار: امین نعمتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha