چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1164763
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
اتریش

حوزه/ در پی افزایش جمعیت دانش‌آموزان مسلمان اتریش و متعاقباً مخالفت با ارزش های دینی ، یک کارشناس علوم اجتماعی خواستار برقراری دروس اجباری، در مدارس اتریش، در راستای ترویج ارزش‌های غرب شد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، در وین، پایتخت اتریش، تعداد دانش آموزان مسلمان ۳۵ درصد افزایش یافته است که این گروه را به بزرگترین جامعه مذهبی مدارس ابتدایی تبدیل کرده است. پژوهش ها نشان می‌دهد در پی این افزایش جمعیت مسلمانان ، حساسیت نان به ناهنجاری‌های غیراخلاقی نظیر همجنسگرایی بیشتر شده است. از اینرو، اکنون یک دانشمند علوم اجتماعی خواستار ایجاد درس‌های اجباری در مدراس راجع‌ به ارزش‌های غرب و دموکراسی شده است.

آمارهای اخیر تغییرات قابل توجهی را در شاکلۀ ادیان دانش‌آموزان مدارس دورۀ ابتدایی را نشان می‌دهد. مسلمانان اکنون ۳۵ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، در حالی که کاتولیک ها ۲۱ درصد، مسیحیان ارتدکس ۱۳ درصد و پروتستان‌ها و سایر ادیان دو درصد را تشکیل می دهند. علاوه بر این، ۲۶ درصد از دانش آموزان هیچ مذهبی ندارند.

این آمار نشان می‌دهد که رشد مسلمانان بسیار قابل‌توجه بوده، چراکه در سال تحصیلی ۲۰۱۷/۲۰۱۶، ۲۸ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی مسلمان و ۳۱ درصد کاتولیک بودند. در برخی محله‌ها ۹۰ درصد دانش آموزان از خانواده‌ای هستند که به اتریش مهاجرت کرده‌اند که بیش از نیمی‌ از آن‌ها مسلمان هستند.

این تغییر شاخص جمعیت، بر فعالیت‌ها و دیدگاه‌های مذهبی جوانان نیز تأثیر گذاشته است. تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان مسلمان عموماً بسیار مذهبی هستند و در فعالیت‌های مرتبط با مسجد بسیار پویا هستند.

همچنین، تعداد فزاینده‌ای از دانش‌آموزان مدارس آلمان هم دارند به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. مطالعۀ جدیدی که مؤسسه KFN در ایالت نیدرزاکسن آلمان انجام داد نشان می دهد که ۸/۶۷ درصد از دانش‌آموزان مورد بررسی، قرآن را مهمتر از قوانین آلمان می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha