چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
غدیر

حوزه/ حجت الاسلام دست افکن گفت: در زمینه اطعام روز عید غدیر استان اصفهان در بین ۳۱ استان رتبه اول را کسب نموده و عمده این کار در مساجد و محلات و توسط مردم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل دست افکن در جمع اعضای انجمن علی بن ابیطالب(ع) شهرستان سمیرم ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان و اعضای این انجمن، به نکاتی پیرامون اهمیت فعالیت در مسیر اهل بیت(ع)، به ویژه بزرگداشت دهه ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات مردم این منطقه جای تحسین دارد، مردمی که بسیار باوفا و عاشق اهل بیت بوده و اطعام‌هایی که در اعیاد غدیر داشته‌اند نشان از این ارادت دارد.

وی افزود: یکی از اعیاد بزرگ ما شیعیان، عید غدیرخم است و در روایت است که عیدالله الاکبر بوده و هیچ عیدی بالاتر از غدیر نیست و سفارش‌های زیادی درباره آن شده، چرا که در غدیرخم شخصیتی همانند امیرمومنان(ع) به طور برجسته معرفی می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در اصفهان، با بیان برخی از فضایل امیرمومنان(ع) عنوان کرد: پیامبر(ص) در این باره می‌فرماید: "اگر درختان دنیا قلم و آب دریا جوهر و زمین‌ها مصحف شود، نمی‌توان فضایل علی را نوشت".

وی اضافه کرد: در زمینه اطعام روز عید غدیر، استان اصفهان در بین ۳۱ استان رتبه اول را کسب نموده و عمده این کار در مساجد و محلات و توسط مردم انجام شده است.

وی با تأکید بر قدر دانستن غدیر خم و ایام دهه ولایت، ابراز کرد: اگر غدیر را قدر می‌دانستیم ایام فاطمیه و عاشورا به وجود نمی‌آمد، لذا باید همان شور و حال ایام محرم را در دهه ولایت و عید غدیر نیز داشت.

حجت الاسلام دست افکن، ضمن توصیه‌هایی در خصوص اطعام روز عید غدیر خم، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) پس از ۲۳ سال شنیدن تهمت و افترا و زحمات فراوان، خداوند به حضرت می‌فرماید " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً ".

وی در توصیه‌ای به اعضای انجمن در خصوص همکاری با مسئولین انجمن علی بن ابیطالب(ع) برای برپایی هر چه بهتر برنامه‌های ایام غدیر و دهه ولایت، گفت: هرقدم که برای اهل بیت(ع) برداشته شود، اجر آن در دنیا و آخرت داده می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha