چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه

حوزه/ آیت الله نور مفیدی گفت: از جمله مسائل مورد تأکید در استان گلستان، ارتقاء کیفی و کمی جذب و پذیرش طلاب و دعوت از اساتید شایسته و توانمند می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در جریان سفر سه روزه به استان گلستان با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه این استان، دیدار کرد. مشکلات مدارس برخی از بخش‌های محروم استان، مسئله موقوفات و حمایت از اساتید، کادر و طلاب استان از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

بر اساس این گزارش: در جریان سفر سه روزه مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه به استان گلستان، وی با امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر اعضای شورای حوزه علمیه استان دیدار کرد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان در ابتدای این جلسه با تشکر از تلاش‌ها و اقدامات شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نگاه شورای عالی، نگاهی دلسوزانه و پدرانه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ابراهیمی‌فر با اشاره به گستره و تعداد بالای مدارس علمیه استان افزود: توسعه متوازن و همگون با سایر استان‌ها محقق نشده است و امیدواریم این سفر پرخیر و برکت نقاط ضعف و قوت استان را بدون واسطه در اختیار شورای عالی قرار دهد و تحولی را برای آینده به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ضمن قدردانی از هماهنگی مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان و حمایت‌های آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: قدمت حوزه علمیه استان گلستان به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد و طلاب با استعدادی نیز در این استان تحصیل می‌کنند و زمینه برای پیشرفت فراهم است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امید است با حمایت‌های حضرات آقایان در استان مخصوصاً شخص نماینده ولی فقیه، وضعیت مدارس استان ارتقاء پیدا کند. از جمله مسائل مورد تأکید در استان، ارتقاء کیفی و کمی جذب و پذیرش طلاب و دعوت از اساتید شایسته و توانمند می‌باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، نیز در سخنانی، مسائل مادی و اجتماعی را از عوامل مؤثر در ایده‌آل بودن مدارس علمیه دانست و به مشکلات موجود در این دو عرصه اشاره کرد و ضمن گلایه از کمبود استاد در استان تصریح کرد: متأسفانه اساتید از قم به شهرستان‌ها نمی‌روند. تلاش جهت دعوت از اساتید توانمند برای حضور در استان، در دستور کار قرار دارد.

در ادامه پس از بیان برخی دغدغه‌ها از طرف اعضای شورای حوزه علمیه استان، حل این مشکلات مورد گفت و گو قرار گرفت. مشکلات مدارس برخی از بخش‌های محروم استان، مسئله موقوفات و حمایت از اساتید، کادر و طلاب استان از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha