پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
کد خبر: 1164940
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
شادپیمایی ۷ کیلومتری قمی‌ها در روز عید غدیر

برای هشتمین سال متوالی شادپیمایی بزرگ قمی‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم عصر روز عید از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد جواد اسکندری مسئول مواکب بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر گفت: در سال‌های اخیر سه شنبه هر هفته حرکتی تحت عنوان پیاده روی طریق المهدی (عج) با حضور عاشقان مهدی فاطمه (س) در بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود که با توجه به اینکه عید غدیر امسال مقارن با روز سه شنبه شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز در نظر گرفته شد.

مسئول مواکب بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر گفت: ۴۰ موکب پذیرایی و فرهنگی در هر هفته در مسیر پیاده روی حرم تا مسجد مقدس مقدس جمکران حضور دارند و کاملاً جنس کار مردمی است و از گروه‌های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، گروه‌های جهادی و بانوان در این برنامه مشارکت داشته و خدمات مختلفی به زائران مسجد مقدس جمکران ارائه می‌کنند.

اسکندری بیان کرد: در آستانه عید سعید غدیر خم و از روزهای گذشته، فراخوانی اعلام شد و از موکب‌های سراسر شهر قم دعوت کردیم که در روز عید غدیر در بلوار پیامبر اعظم که بزرگ‌ترین بلوار آئینی و معنوی جهان است حضور یابند و خدمات خود را ارائه دهند.

مسئول مواکب بلوار پیامبر اعظم در روز غدیر با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ موکب برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم (ص) در روز عید غدیر ثبت نام کردند گفت: این موکب‌ها در حوزه‌های کودک و نوجوان، پذیرایی و فرهنگی خدماتی را ارائه خواهند داد.

اسکندری بیان کرد: با توجه به اینکه در روز عید غدیر در ایام رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، تصمیم گرفته شد تا در راستای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی از ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای دعوت شود در این مسیر بلوار پیامبر اعظم حضور یابند.

مسئول مواکب بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر عنوان کرد: برپایی تریبون‌های آزاد انتخاباتی نیز از دیگر برنامه‌های روز عید غدیر در مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران است تا شور انتخاباتی در این ایام منتهی به برگزاری انتخابات تقویت شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر برپایی پیاده روی و کاروان شادی در روز عید غدیر از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که با استقبال گسترده مردم قم و زائران مواجه شده است.

اسکندری اضافه کرد: امسال نیز برای هشتمین سال متوالی برنامه شادپیمایی روز عید سعید غدیر خم در بلوار پیامبر اعظم برگزار خواهد شد و تعدادی از مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز در این مسیر به مدیحه سرایی می‌پردازند.

مسئول مواکب بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر بیان کرد: برنامه شادپیمایی از ساعت ۱۸ روز عید سعید غدیر خم از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پایان این برنامه راهپیمایان با حضور در مسجد مقدس جمکران با حضرت حجت (عج) تجدید بیعت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha