جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
فیاضی

حوزه/ حجت‌الاسلام فیاضی گفت: ۲۵۰۰ برنامه در سطح استان آذربایجان‌غربی برای غدیر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام میثم فیاضی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد، به تشریح برنامه های بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان‌غربی پرداخت و اظهار داشت: امروز اگر در عرصه های مختلف موفقیت داریم مدیون امامت و ولایت هستیم و خدای متعال در دهه ولایت دین و نعمت را بر مسلمین تمام کرده است و این منت خدای متعال است و لذا ایام غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و ۲۵۰۰ برنامه در قالب ۷۰ هزار عنوان در سطح استان آذربایجان‌غربی برای غدیر اجرا می شود.

وی ادامه داد: عید غدیر یکی از سنت های رسول خدا و به عنوان عید وحدت به حساب می آید و باید آن را ارج بنهیم و در سال های گذشته نیز این جشن ها در استان ما برگزار شد و مردم پای کار آمدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: بیش از یک میلیون اطعام علوی را در تکایا و حسینیه ها و ... خواهیم داشت و جشن غدیر در روز عید غدیر برگزار می شود.

وی محرومیت زدایی، نشست شعرا با حضور نماینده ولی فقیه در استان، توزیع جهیزیه به نوعروسان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: برای آشنایی کودکان با ولایت و امامت ویژه برنامه هایی برای آن‌ها برگزار می شود و مسابقات مختلفی از معارف نهج البلاغه نیز در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام فیاضی تاکید کرد: اهل سنت هم مثل برادران تشیع در جشن های غدیر فعالیت و حضور دارند و امسال در شهرهای سنی نشین استان نیز برنامه های محوری برگزار خواهد شد و از شبکه های سیما پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی غدیر در روز غدیر برگزار و به مصلای امام خمینی ارومیه ختم خواهد شد و اکرام سادات در روز غدیر در مصلا برگزار می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: مهم ترین مسئله در ایام ولایت و امامت تبیین مرجعیت علمی و سیاسی و دینی در عالم است که نمونه آن مدیریت و مرجعیت را در ایران می بینیم.

وی در ادامه به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که از غدیر گرفته می شود بصیرت است و امام علی علیه السلام به ما یاد داد که در برابر ظالمین زمان مقاومت کنیم و دو مسئله ای که در برنامه های غدیر روی آن کار خواهد شد یکی غدیر و دیگری مسئله فلسطین است

حجت الاسلام فیاضی افزود: اگر می‌خواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید مردم خودشان برای خود تصمیم بگیرند و امام این را به ما یاد داد. و در کشورهای که ملت ها برای خود تصمیم گرفته اند دشمن و استکبار نتوانسته بر آنها تسلط یابد و جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال تقریبا هر سال یک انتخابات داشته است و چشم دوست و دشمن به این انتخابات است.

وی ادامه داد: هر کس باید به عنوان هادی مردم را به صندوق ها دعوت کنند و مردم باید انتخاب درست بکنند چرا که دشمن به دنبال ضعیف کردن اقتدار علمی و نظامی کشوری است و رئیس جمهوری که بخواهد این اقتدار را حفظ کند باید هم مردمی باشد و هم دارای اخلاص باشد و ما این شاخصه ها را در رئیس جمهور شهید دیدیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر دولت رئیسی توانست این همه موفقیت ها را به دست بیاورد در سایه اطلاعت از ولایت بود و ما در غدیر این مسئله را یاد گرفتیم .

وی در پایان گفت: امام علی علیه السلام به ما سفارش کرده اند که حامی مظلوم و علیه ظالم باشید و این مسئله مهمی است که سخنرانان، مادحین و ولایت مداران در ایام غدیر مسئله فلسطین و ظلم به ملت فلسطین را تبیین کنند و غدیر صرف نمایش نیست بلکه اقدام عملی در حمایت از مظلومین عالم است و امام علی علیه السلام این را در کوفه نشان داد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha