پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
نشست سیاسی انتخابات

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد :به فرموده رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور باید درد مردم و کشور را بداند و به دور از فساد باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم فاطمه عزیزی در نشست سیاسی که امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد تصریح کرد: در جامعه سیاسی ایران حدود صدسال از حضور رسمی و قانونی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی جامعه می گذرد. مردم ایران اولین بار در واقعه تحریم تنباکو بود که به طور فراگیر وارد صحنه سیاسی شدند.
عزیزی گفت :شهید مطهری( رحمه الله علیه) می فرمایند: یک ملت زمانی به بلوغ می رسد که انتخاب کند حتی اگر غلط انتخاب کند باز هم بهتر از انتخاب نکردن است در غیر این صورت آن ملت هیچ‌ گاه به بلوغ نمی رسد و همیشه در معرض سقوط است.

وی در ادامه به دلائل قرآنی در رابطه با انتخابات پرداخت و گفت :آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد که اشاره دارد به اینکه تغییر سرنوشت هر قومی به دست خودش است ،آیه ۲سوره مبارکه مائده که طبق این آیه حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام است ،آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء طبق این آیه فرامین قرآن کریم این است که کفار تحت هیچ عنوانی حق ندارند بر مؤمنین استیلا پیدا کنند.

این استاد حوزه در ادامه به شاخصه های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت : رئیس جمهور باید درد مردم و کشور را بداند،از فساد دور باشد ،مرز او با دشمن مشخص باشد،امانتدار و دلسوز باشد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت : وظیفه همه ما بخصوص طلاب این است که با تبیین شاخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در مورد فرد اصلح مطرح کرده‌اند، به دیگران کمک کنند تا بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha