یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
image.png

حجت الاسلام والمسلمین قنبری گفت: امروز با وجود اینکه در عصر ارتباطات به سر می بریم، غفلت انسانی در اوج قرار دارد و بمباران و انفجار اطلاعات، یک آنارشیسم و پریشانی اندیشه ای را بر جهان حاکم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی در همایش تبیینی مبلغان و فعالان فرهنگی بین الملل ویژه ایام محرم که از سوی مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری جامعةالمصطفی العالمیه در مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) قم برگزار شد. با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر، اظهار داشت: محرم در پیش است و دلها آماده ورود به عزاخانه حضرت اباعبدالله(علیه السلام) است. سیدالشهدا(ع) خود دعوت کننده ما به این مجالس است و باید بکوشیم از این فرصت بهره ای برای خود، جامعه و جهان پیرامون خویش داشته باشیم.

وی با اشاره به خطبه امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه اظهار داشت: بر اساس فرمایش امام علی(علیه السلام)، خداوند رسول خود را زمانی مبعوث نمود که خللی در امر ابلاغ پیام الهی وجود داشت و مردم در خواب غفلت بودند. امروز نیز وظیفه ما جبران خلاهای آخرالزمانی الهی و معنوی است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی، اولین گام مبلغ را تأیید و تبلیغ مفاهیم و ارزشهای مشترک انسانی دانست و ادامه داد: امروز با وجود اینکه در عصر ارتباطات به سر می بریم، غفلت انسانی در اوج خود قرار دارد و بمباران و انفجار اطلاعات، یک آنارشیسم و پریشانی اندیشه ای را بر جهان حاکم نموده است. در این شرایط رسالت ماست تا اندیشه فطری و الهی را به بشر یادآور شویم و درد و درمان را به مردم نشان دهیم.

وی قرآن کریم را اصلی ترین ابزار رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) خواند و تصریح کرد: به تعبیر امام علی(علیه السلام) قرآن کریم نوری بود که در دست پیامبر(صلی الله علیه و آله) قرار داشت و تا عمق جان ها نفوذ می نمود. امروز نیز ما بدون تکیه بر قرآن تبلیغ موفقی نخواهیم داشت. قرآن چراغ هدایت و روشنگر مسیر ماست به شرط آنکه به نطق درآید. نطق این کتاب صامت در کلام و سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) تجلی می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری با تاکید بر آرمان تحقق نظم نوین مبتنی بر قرآن و سنت اسلامی و اهل بیتی در جهان، ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و هدایت ها و رهنمودهای امام راحل(قدس سره) و درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب سخن از تمدن نوین اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت را برای جهان به ارمغان آورده است و وظیفه طلاب و فعالان فرهنگی ما، پرچمداری و نشر این اندیشه در جهان است.

بمباران و انفجار اطلاعات پریشانی اندیشه ای را بر جهان حاکم کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha