چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی شمالغرب گفت: باتوجه به همسایگی این منطقه با کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و وجود ترافیک هوایی کشورهای اروپایی با تعداد ۸۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ پرواز در طول ۲۴ ساعت، این منطقه را با سایر مناطی ۹ گانه‌ کشور متفاوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عباس عظیمی فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی شمالغرب ارتش در نشست با ریس دانشگاه تبریز اظهار کرد: در حال حاضر سه طرح دفاعی_نظامی در مرحله جمع‌بندی نهایی است و چهار طرح نیز با کمک اساتید و نخبگان در حال تدوین و تنظیم است.

وی ادامه داد: افزایش ارتباط بین دانشگاه و مجموعه‌های دفاعی، در قطع وابستگی به خارج در تامین نیازمندی‌های دفاعی برای مقابله‌ی با تهدیدات نوین بسیار موثر است.

عظیمی افزود: همه‌ی ما سربازان پدافند هوایی به‌صورت ۲۴ ساعته در حفظ حریم آسمان منطقه تلاش می‌کنیم و منطقه‌ پدافند شمالغرب مسئولیت حفاظت حریم آسمان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخش‌های کثیری از زنجان و کردستان را برعهده دارد.

فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی شمالغرب یادآور شد: باتوجه به همسایگی این منطقه با کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و وجود ترافیک هوایی کشورهای اروپایی با تعداد ۸۰۰ الی یک هزار و ۳۰۰ پرواز در طول ۲۴ ساعت، این منطقه را با سایر مناطی ۹ گانه‌ی کشور متفاوت کرده است

صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: بخش مهمی از قدرت کشور در اختیار نیروهای مسلح است و قطعا ما از پیشرفت نیروهای مسلح خوشحال می‌شویم و نیروهای مسلح نیز از موفقیت دانشگاه و مجموعه‌ی آموزش عالی استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز راه‌های ترقی و پیشرفت را طی می‌کند و گواهی این پیشرفت‌ها نتایج نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی از جمله شانگهای، رویترز و کیو اس است که همگی جزو معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دنیا هستند.

نصراله‌زاده با بیان اینکه دانشگاه تبریز در خدمت استان و مخصوصا مجموعه‌ی نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: ارتباطات باید از کارهای سهل شروع شده و گام به گام ادامه پیدا کند و ما باید چندین برابر توافقات انجام شده، کار کنیم تا این ارتباط برای سایر دانشگاه‌ها نیز الگو باشد.

در این نشست ضمن بررسی راه‌های همکاری ما بین دو مجموعه، بر گسترش تعاملات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha