چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: آنچه جای نگرانی دارد افتادن در دام دو قطبی های کاذب است. و اینکه مردم به جای اینکه به شاخصه ها توجه کنند به برنامه ها و توانمندی ها به شخصیت ها و اندیشه ها توجه کنند و طبق معیار انتخاب کنند گرفتار دام دوقطبی بشوند و آن فردی را انتخاب کنند که دو قطبی القا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین حجت قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی، در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات حماسه حضور مردم است و معجزه حضور مردم، بن‌بست‌شکن و افق‌گشا است و رهبر انقلاب، تحقق این حماسه را با دو شرط بارها و بارها بیان کرده‌اند اول؛ مشارکت بالا و دوم انتخاب خوب است.

وی افزود: نکته ای که جای تذکر دارد این است که، بالاخره انتخابات، یعنی اختیار مردم در انتخابِ یک طرف از بین رقبای انتخاباتی و اعطاء قدرت به منتخب خود و در واقع «انتخابات مسابقه است که در مسابقه، همه تلاش می‌کنند برنده بشوند و جلو بیفتند» بنابراین در ذات انتخابات، دوقطبی نهفته است و اساسا بدون دوقطبی، انتخابات واقعی متصور نیست و اما در انتخابات باید مصادیق دو قطبی مقبول و دو قطبی جعلی مشخص شود.

امام جمعه خوی ادامه داد: دوقطبی حقیقی، دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی است و دوقطبی «حق و باطل»، «اسلام و کفر»، «ایمان و نفاق»، «نور و ظلمت»، «هدایت و ضلالت»، «صدق وکذب»، «عدل و ظلم»، «عزت و ذلت»، «صلاح و فساد»، «تقوا و فجور»، «رشد و غَیّ»، «معروف و منکر»، «مستضعفین و مستکبرین»، «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی»، «انقلاب اسلامی و استکبارجهانی»، «مقاومت و تسلیم».

وی افزود: آنچه جای نگرانی دارد افتادن در دام دو قطبی های کاذب است. و اینکه مردم به جای اینکه به شاخصه ها توجه کنند به برنامه ها و توانمندی ها به شخصیت ها و اندیشه ها توجه کنند و طبق معیار انتخاب کنند گرفتار دام دوقطبی بشوند و آن فردی را انتخاب کنند که دو قطبی القا می کند مثلا چون این نامزد از حزب من است از قوم من است پس منتخب من است و لو شاخصه های لازم را نداشته باشد اصلا به شاخصه ها در دو قطبی سازی ها توجه نمی شود.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: نکته دیگری که جای تذکر دارد این است که دقت کنیم که رأی ما، به مثابه سکه، دو رو دارد؛ روی ایجابی و روی سلبی. به این معنا که رأی دادن ما به یک نفر، «نه» به غیر او نیز هست؛ رأی «نه» به کسی‌که ناصالحش می‌دانیم و متأسفانه بسیاری از ما، از روی دوم رأی خود، یعنی روی سلبی (رأی «نه») غافلیم و به این نکته توجه نمی‌کنیم که باید همان اندازه که تلاش می‌کنیم اصلح رأی بیاورد، باید مراقبت کنیم ناصالح هم رأی نیاورد.

وی با اشاره به عید غدیر گفت: امیرالمؤمنین الگوی تمام عیار و الگوی همه جانبه ماست و در زهد اول زاهد بوده و عید غدیر عید اخوت و بندگی است که باید به نحو احسن گرامی داشت.

امام جمعه خوی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: اول تیرماه، سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (رضوان الله علیه) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامیده شده است و این امر حکیمانه امام راحل(ره) از آن جهت است که تاریخ اسلام گویای این واقعیت است که از صدر اسلام تاکنون، تبلیغ و تلاش مبلغان دینی نقش بسزایی در معرفی دین و اقبال مردم به آن داشته است.

وی اظهار کرد: در هر عصری، جریان تبلیغ قدرتمند و توانمند بوده است، قدرت دین در بالاترین منصه ظهور خویش، در جامعه نقش‌آفرینی کرده است و به همین دلیل است که طاغوت‌ها، با همه اختلاف و تشتت‌شان، در ستیز با جریان تبلیغ دین با هم مشترک بودند. راز جلوگیری از عزادارای برای امام حسین علیه السلام، ریشه در همین قدرت تبلیغ دین دارد.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به هفته قوه قضائیه نیز افزود: در رابطه با شهید بهشتی عرض کنم که ‌رهبر معظم در هفتم تیر سال ۸۹ یک سخنرانی کردند آنجا اقا یک تعریفی از شهید بهشتی داشتند فرمودند که شهید بهشتی مصداق آیه «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا» است و یکی از برکات شهادت این شهید والامقام و کم نظیر یا بی نظیر این بود که نقابها از نفاق کنار زده شد مردم فهمیدند خط امام کجاست و رسیدگی به شکایات و حل دعاوی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بزرگترین منکر قرن حاضر نیز گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی، اعتیاد را به عنوان مهمترین و اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور قلمداد فرموده و در خصوص بهره گیری از همه ظرفیتها و امکانات کشور به منظور پیشگیری اولیه از اعتیاد، دستورات لازم را ابلاغ نموده‌اند از آن جا که موضوع اعتیاد به مواد مخدر بزرگترین نگرانی جهانی است انتظار می رود؛ تمامی دستگاه های فرهنگی، آموزشی و پیشگیری کشور در این عرصه با اهتمام و جدیت لازم زمینه توانمندسازی نوجوانان و جوانان کشور را در ابعاد مختلف آموزشی، مهارتی، تربیتی، معنوی، اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت فراهم نمایند تا ان شاء الله شاهد نسلی ایمن توانمند و سالم در عرصه پیشرفت کشور باشیم.

امام جمعه خوی گفت: انسجام خانواده، تقویت باورهای مذهبی، نقش الگویی پدران و مادران در عدم مصرف سیگار و قلیان، حفظ آرامش و نشاط پرهیز از هرگونه نزاع، تنش، مجادله، سرزنش، درگیری و کشمکش به عنوان گامهای مؤثر در پیشگیری از گرایش فرزندان به مصرف مواد به شمار میروند.

وی با اشاره به اول تیر روز ملی اصناف نیز بیان کرد: اصناف ما یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور و از بزرگ ترین و موثرترین شبکه های مردمی فعال در نظام تولید و توزیع کالا و خدمات و بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) از بازوان اصلی انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha