شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
شیخ محمد صنقور

حوزه/ شیخ محمد صنقور گفت: راز پیروزی‌های پی درپی مقاومت، ابتکار عمل برای ضربه زدن به دشمن غاصب و صبر بر سختی ها و اطمینان به اینکه پیروزی از جانب خداوند متعال است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور خطیب جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز در غرب منامه، از اعلام بررسی مدارک افرادی که از سال ۲۰۱۰ تابعیت بحرینی گرفته اند، استقبال کرد.

شیخ سنقور خواستار این شد که هدف از این اقدام جبران آثاری باشد که به بافت اجتماعی، هنجارها و ارزش‌های آن، به اقتصاد و منابع کشور و به حقوق شهروندان در خدماتی مانند مسکن، آموزش، سلامت، بورسیه تحصیلی، مشاغل مناسب و موارد دیگر آسیب رسانده است و باعث افزایش جرم و جنایت، بیکاری گسترده و رکود بازارها شده است.

وی تصریح کرد: تابعیت سیاسی بارهای سنگینی را بر دوش دولت گذاشت که مجبور به تحمل آن نبود و در توان آن بود که تمام آن تلاش ها و اقدامات را صرف ساختن و توسعه، افزایش اعتماد و تضمین زندگی مناسب برای مردم و کشور کند.

خطیب جمعه بحرین در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: امّتی که از مرگ و زخم و از دست دادن اموال هراسان باشد و امنیت و سلامتی را ترجیح دهد، موفق نخواهد شد و شایسته نصرت و حمایت خداوند متعال نخواهد بود، بلکه بهره آن از زندگی حقارت و خواری و تجاوز به سرزمین و ثروت های آن است و در دفاع از منافع خود ناکام می ماند، رهبری آن در دست دشمنان است، مورد احترام قرار نمی گیرد، به حساب نمی آید و نمی تواند در ردیف امّت ها قرار گیرد.

شیخ صنقور ادامه داد: اگر امتی بخواهد نیرومند و شکست ناپذیر و نترس باشد باید به ابزار عزّت، سربلندی و پیروزی متوسل شد و به توانایی خود در ضربه زدن و تحقیر دشمن، اعتماد کند و بدون تردید به این کار اقدام کند.

روحانی بحرینی تصریح کرد: راز پیروزی‌های پی درپی که مقاومت به دست آورده است این است؛ ابتکار عمل برای ضربه زدن به دشمن غاصب و صبر بر سختی ها و اطمینان به اینکه پیروزی از جانب خداوند متعال است و به بندگانش که او را یاری می کنند، یاری می کند.

وی در پایان گفت: این معادله ای است که مردان مقاومت در پیش گرفتند و بر آن ثابت قدم بودند و نتیجه آن پیروزی پس از پیروزی بود و ناگزیر آنها را در مسیر پیروزی همه جانبه و پایدار قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha