شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کانون

حوزه/ برگزیدگان هجدهمین جشنواره استانی فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» در رشته های هشت گانه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، برگزیدگان هجدهمین جشنواره استانی فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» در رشته های هشت گانه معرفی شدند.

در این جشنواره، گروه‌های سرود و نمایش‌های میدانی و خیابانی از سراسر کشور حضور داشتند و با اجراهای خود، هنر و فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان در رشته های سرود رضوی، کتابخوانی، سفرنامه نویسی رضوی، نقاشی، کلیپ رضوی، تیراندازی، تنیس روی میز با هم به رقابت پرداختند.

هیئت داوران جشنواره در رشته سرود در بخش پسران گروه های سرود شهید جواد ناصری روستای بازیاری، آسمان هشتم روستای کردر رضوی و آل طه روستای پشته مهنو هر سه از شهرستان میناب را به ترتیب به عنوان اول تا سوم معرفی و در بخش تک خوان نیز تک خوان های گروه های شهید جواد ناصری، آل طه، میثاق روستای پشته قدیم و بچه های آسمانی روستای گورزانگ را به عنوان برگزیده انتخاب کرد.

گروه های سرود نوجوانان آسمان هشتم، نونهالان آسمان هشتم و ولایت روستای منیرآباد نیز در بخش دختران به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند و گروه سرود شهید خدمت روستای پشته قدیم و صاحب الزمان(عج) روستای دهو نیز به عنوان برگزیده این بخش معرفی شدند.

نرجس دهقان، احمد شنبه زاده و مطهره ذاکری نفرات اول تا سوم رشته سفرنامه نویسی رضوی و علیرضا ذاکری کردری، آیلین صفا و احمد شنبه زاده هم به عنوان اول تا سوم رشته تولید کلیپ با محتوای رضوی و همچنین حسین ذاکری، فاطمه ذاکری زاده و جواد ذاکری زاده به عنوان برگزیده رشته کتابخوانی رضوی انتخاب شدند.

در رشته نقاشی نیز هیات داوران اصغر ذاکری، فاطمه ذاکری و ساینا امینی را به ترتیب اول تا سوم انتخاب و بهرام ذاکری، حامد سرتک زاده و احسان ذاکری در رشته تیراندازی و محمدرضا ذاکری، جواد ذاکری زاده و محمد مهدی ذاکری در رشته تنیس روی میز را به ترتیب به عنوان اول تا سوم معرفی کرد.

هجدهمین جشنواره استانی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت و با حضور ۴۰۰ نفر از سراسر استان هرمزگان به میزبانی روستای کردر رضوی در شهرستان میناب برگزار شد.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی آغازگر برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۸ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی و شش دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha