پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
نشست علمی پیرامون نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا که توسط این سفارت در محل موسسه کاریتا پلتا

حوزه/ نشست علمی پیرامون واکاوی نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل موسسه کاریتا پلتیکا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست علمی پیرامون نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا، جمعه اول تیر ماه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل موسسه کاریتا پلتیکا (بازوی سیاسی و اجرایی مقر مقدس) با حضور مقامات و دانشجویان برگزار شد.

در این کنفرانس پروفسور لوچانی رئیس مؤسسه کاریتا پلتیکا در سخنانی به دفاع از مظلومان و مبارزه با ستم و ستمگری پرداخت و گفت: احسان سیاسی جنبه جهانی دارد؛ کلیسا و سیاست باید در کنار هم باشند.

وی افزود: راه اصلی برای رسیدن به هدف، نزدیکی مسیحیت و اسلام است، چون این دو دین بزرگ می توانند ارزشهای مشترک را ارائه دهند. مشکل اساسی امروز، نبود اخلاق سالم جهانی است. از نظر هر مسیحیت و اسلام، دیانت از سیاست جدا نیست بلکه به هم پیوسته اند. دین و دیپلماسی به کمک اخلاق به دنبال تأمین صلح و عدالت در جوامع بشری بوده و با ظلم و گسترش بیدادگری در جهان مخالفند. اساسا تجاوز و کشتار از هر دولتی و پیرو هر دینی که باشد نسبت به دیگران محکوم و مطرود است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مختاری با تشریح نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا، پیام ایشان را به عنوان پیام همدلی و همبستگی در دفاع از مظلوم یاد نمود و گفت: قیام دانشجویان، اعتراض و انتقاد عمیق آنان به نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی و دفاع از مردم بی پناه فلسطین است.

وی ادامه داد: در حقیقت آنان هیأت حاکمه آمریکا را در حمایت از شبکه تروریستی صهیونیزم تقبیح نمودند و آنان را به چالش کشیدند. در و اقع عصاره اعتراضات جوانان دانشگاهی در آمریکا به نقد کشیدن شعارهای پوشالی حکام استکباری در حمایت از حقوق بشر و دموکراسی است. مقام معظم رهبری در نامه اخیر خود تصریح نموده اند که جمعیت دانشجویی معترض در آمریکا بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند. همه مردم بایستی در راه حق ایستادگی کنند و ظلم ستیزی را که سرآمد تعالیم دینی و قرآنی است، سر لوحه اقدامات و واکنش های خود قرار دهند.

سفیر ایران در واتیکان: ظلم ستیزی وجه مشترک ادیان ابراهیمی است
پروفسور لوچانی : مشکل اصلی امروز نبود اخلاق سالم جهانی است

وی اظهار داشت: نفی ظلم در عرصه بین الملل در حقیقت به معنای نفی بی عدالتی، تبعیض، تحمیل اراده نامشروع بر دیگران، سلطه طلبی و پایمال نمودن حقوق دیگران است. در سطح افکار جهانی، مفاهیمی مانند استکبار، استعمار، استثمار، امپریالیزم، و سلطه طلبی، مردود و مطرود است چرا که از مصادیق ظلم و نادیده گرفتن حقوق دیگران است و بایستی با آنها مبارزه کرد.

سفیر ایران در واتیکان افزود : با وجود ظلم در جامعه ای نباید انتظار تحقق عدالت و صلح را داشت.« اخلاق» وجه مشترک ادیان ابراهیمی است که ظلم ستیزی سرآمد تعالیم و آموزه های آن است. داستان ها و روایات متعددی در متون مقدس معطوف به ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم وجود دارد برای مثال در متون مقدس آمده است: از مظلوم در مقابل ظالم حمایت کنید، در غیر اینصورت خشم من به سبب شرارت شما افروخته خواهد شد و کسی نخواهد توانست آنرا خاموش کند. یا در جای دیگری آمده است: هر که ظلم بکارد، مصیبت را درو خواهد کرد و قدرتش درهم خواهد شکست. بنابراین ظلم و ستم و تضییع حقوق دیگران جز فلاکت و بدبختی و شکست و تیره بختی در پی نخواهد داشت. در قرآن کریم به صراحت بیان شده است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید (لاتَظلمون و لاتُظلمون) طبیعی است جبهه مقاومت با این اصل پیش می رود و در سراسر جهان از مردم بی پناه فلسطین حمایت می کند و در برابر رژیم بی ریشه صهیونیستی با مقاومت و ایستادگی مبارزه خود را تداوم می بخشد. ان‌شاءالله به فضل الهی بزودی جهان شاهد فروپاشی نظام جعلی اسرائیل و پیروزی جبهه مقاومت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha