پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
ب

حوزه/ دیوید یعقوبیان، استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو، دربارۀ نامۀ رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در ایالات متحدۀ آمریکا، خاطرنشان کرد: این نامه نشان می‌دهد که در حال حاضر، چگونه بادهای قدرتمند تغییر ژئوپلیتیک می‌وزد و نخبگان سیاسی امپراتوری آمریکا و رژیم آپارتاید اسرائیل تا چه اندازه با قوانین بین‌المللی و هنجارهای بشریت فاصله دارند.

به گزارش گروهِ ترجمۀ خبرگزاری حوزه، دیوید یعقوبیان، استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو، در گفت‌وگو با پرس تی‌وی، اظهار داشت:جمهوری اسلامی الگو، الهام‌بخش، راهنما و منبع حمایت چندبعدی برای مردم مظلوم منطقه و همچنین تمام جهان است.

این استاد دانشگاه گفت: پیام محبت‌آمیز رهبر انقلاب در راستای همدلی و همبستگی با دانشجویان آمریکایی و پیوند اقدامات آنها با مقاومت گسترده‌تر، نشان‌دهنده این است که چقدر چشم‌انداز ژئوپلیتیک به‌شدت تغییر کرده است و من آن را واقعاً دلگرم‌کننده دیدم. به‌ویژه این روزها، چنین مبادلات انسانی در راستای کمک به مقاومت فزاینده برای بیان، حفظ اخلاق و ارزش‌ها و در عین‌حال، مقابله با وحشیگری صهیونیسم و امپریالیسم ضروری است.

این استاد تاریخ در ادامه گفت: نامۀ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان آمریکایی بود که در اعتراض به جنگ در حال جریانی که منجر به نسل‌کشی شده و رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه به راه‌انداخته و همچنین اعتراض به حمایت دولت آن‌ها از تهاجم وحشیانۀ نظامی، در سراسر محوطۀ دانشگاه‌ها تجمع کرده و چادرهایی برپا کردند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: این نامه نشان می‌دهد که چگونه بادهای قدرتمند تغییرات ژئوپلیتیک در حال حاضر می‌وزد و نخبگان سیاسی امپراتوری آمریکا و رژیم آپارتاید اسرائیل تا چه اندازه با قوانین بین‌المللی و هنجارهای بشریت فاصله دارند.

وی افزود: دولت آمریکا نه‌تنها نسل‌کشی غزه را تأمین مالی و میسّر کرد، بلکه جنگی را با یمن برای تداوم آن نسل‌کشی به راه انداخت. تا آوریل ۲۰۲۴، ترکیب این روندها منجر به گسترش سریع اعتراضات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده شد و دانشجویان همبستگی خود را با فلسطینی‌ها، خشمشان نسبت به مسئولیت اصلی دولتشان در قتل عام درحال جریان، و همچنین خشمشان از آگاهی روزافزون نسبت به اینکه دانشگاه‌های آن‌ها شدیداً در آپارتاید صهیونیستی و مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند ابراز کردند.

یعقوبیان تأکید کرد: اینکه پلیس آمریکا اعتراضات دانشجویی را سرکوب می‌کند و کنگرۀ آمریکا سعی می‌کند تا آزادی بیان را از طریقِ تلاش برای بازتعریفِ قانونی یهودی‌ستیزی و اعمال کنترل بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک خاموش کند تنها موجب انگیزۀ بیشتر این دانشجویان و حامیان آن‌ها می‌شود.

این استاد تاریخ دانشگاه آمریکا به پرس‌تی‌وی گفت: دانشجویان آمریکایی در همبستگی با فلسطین، استوارانه برای آنچه درست است مبارزه می‌کنند- علیه ظلم به دیگران در حالی که مصمم به مقابله با ظلم به خودشان هستند مبارزه می‌کنند- و این درحالی است که از بهایی که شخصاً و فوری در مقابل آن متحمل می‌شوند چشم‌پوشی کرده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از نامه که دانشجویان آمریکایی را به «آشنایی با قرآن کریم» دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: کتاب آسمانی، به ویژه در زمان مبارزه و تحول، بشریت را راهنمایی و برای آن آرامش فراهم می کند و ارزش‌های اصلی را که انقلاب اسلامی براساس آن بنا و پایدار شده آشکار می‌سازد. همچنین دیدگاهی از همدردی، وحدت و احترام را بیان می‌کند که در نهایت کمک به فلسطین آزاد می‌کند. بنابراین توصیۀ رهبری به انس با قرآن هم شایسته است و هم نشان دیگری برای قدردانی ایشان از زحمات دانش آموزان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha