جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کاور نامه رهبری

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: نامه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی، که پیشران جهت‌دهی به حرکت جهانی مبارزه با اسرائیل است، در داخل کشور بازنشر مناسبی نداشته است، در حالی که مقامات آمریکایی و صهیونیستی را به اوج عصبانیت رسانده است و آن‌ها اظهارات مختلفی کرده‌اند.

مرضیه عاصی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روزها در عرصه بین‌الملل، نامه پرمحتوا و تحرک آفرین رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا است، ولی ما چون درگیر حواشی بی‌اهمیتی شده‌ایم که دشمنان یا دوستانِ به اصطلاح انقلابی برای ما درست کرده‌اند و یا توان درک اولویت‌ها را نداریم، در برابر این نامه عکس‌العمل مناسبی را از خود نشان نداده‌ایم؛ زیرا تصور می‌کنیم که نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی‌ است و ربطی به ما ندارد.

وی ادامه داد: این نامه بسیار مهم، که پیشران جهت‌دهی به حرکت جهانی مبارزه با اسرائیل است، در داخل کشور بازنشر مناسبی نداشته است، در حالی که مقامات آمریکایی و صهیونیستی را به اوج عصبانیت رسانده است و آن‌ها اظهارات مختلفی کرده‌اند.

عاصی اضافه کرد: مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفته است، "به دست آوردن تأییدیه آیت‌الله یعنی از دست رفتن آمریکا."، در این پیام نوعی اعتراف به قدرت ایران و رهبر معظم انقلاب وجود دارد. دشمنان ما می‌دانند که تاییدیه رهبر معظم انقلاب برابر با نابودی آمریکا است و برای سرپوش‌گذاشتن بر روی این نامه تلاش‌های زیادی می‌کنند، چون می‌دانند که نصایح "آیت‌الله" می‌تواند پیغمبرگونه، دفینه‌های عقول دانشجویان را بشوراند.

وی ادامه داد: جروسلم پست نیز بیان داشته است که "آیت‌الله خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی می‌خواهد به نبرد علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل ادامه دهند"، چون رهبر معظم انقلاب در اول نامه می‌فرماید، "این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آن‌ها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است."

پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیرو نامه‌های قبلی نوشته شده به دانشجویان آمریکایی باز هم پیام خود را در مواقع حساس به آن‌ها می‌رساند، چون می‌داند که آن‌ها بر فطرت پاک خدایی آفریده شده‌اند ولی حکومت جبار و ستمگر آن‌ها، گرد و غبار غفلت بر روی فطرت پاک آن‌ها نشانده است که با پیام‌های متوالی در مقاطع مختلف زمانی این گرد و غبار شسته می‌شود و دانشجویان به فطرت خدایی خویش لبیک می‌گویند و خواهند گفت.

وی افزود: دب فیشر، سناتور جمهوری‌خواه در برابر پیام رهبر انقلاب، چنین گفته است، "بسیاری از دانشجویان ما به این نظرات (رهبر ایران) افتخار می‌کنند. دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل می‌کنند، یک درس تاریخ را به آن‌ها مدیون هستند."، سخنان افراد بلندپایه آمریکا حاکی از این است که در برابر نامه رهبر انقلاب به تلاش و تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند در مقابل خیزش دانشجویان دانشگاه‌های‌شان برخورد قاطع داشته باشند.

عاصی گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه به دانشجویان آمریکایی نوشته‌اند، «اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده اید.» اگر منتقدان و روشنفکران و جامعه شناسان غربگرای داخلی همین بند از پیام رهبر معظم انقلاب را تحلیل کنند، کافی‌ست. این ذخیره‌های اسرائیل در داخل کشور اگر وجدان بیدار داشته باشند، دیگر دانشجویان خودمان را به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و شکستن شیشه‌های دانشگاه در ایران تحریک نمی‌کنند.

وی یادآور شد: سخنگوی وزارت خارجه رژیم ملعون صهیونیستی، یک سخنرانی داشت که سخنرانی او همزمان در متاورس با یک آواتار به چهل زبان زنده دنیا پخش می شد، به گونه ای که آن سخنرانی همزمان ۲۵۰ میلیون شنونده داشت، پس چرا نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی بازتاب چشم‌گیری در کشورمان نداشته باشد؟

پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه وب‌سایت صهیونیستی "تایمز اسرائیل" و روزنامه آمریکایی "نیویورک‌پست" هم به این نامه پرداخته‌اند، تصریح کرد: نیویورک‌پُست این بخش از نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی که "شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید...و شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید" و تایمزِ اسرائیل نیز علاوه بر این بخش‌ها، این قسمت که "سردمداران صهیونیسم بین‌المللی... این مقاومت انسانی و شجاعانه (محور مقاومت) را تروریسم معرفی کردند.." را برجسته کردند.

وی تاکید کرد: وقتی می‌بینیم و می‌شنویم که دشمنانِ در کمین‌نشسته در برابر این نامه تحرک‌آفرین چگونه دست و پا می‌زنند که مبادا دوباره با موج خیزش دانشجویان‌شان روبرو شوند، ما در قبال آن چه وظیفه‌ای داریم؟

عاصی در رابطه با کنش‌هایی که برای این نام می‌توان انجام داد، گفت: متن این نامه به دقت و موشکافانه مورد بررسی قرار داده شود و به درست فهم شود و پس از فهم و باورمندی به مفاد این نامه، آن را به‌خوبی تحلیل شود و در گروه‌های دانشجویی و هر گروهی که در آن عضو هستیم بازنشر شود.

وی افزود: از دیگران بخواهیم در صورتی که از بستگان یا دوستان‌شان در خارج از کشور دانشجو هستند و یا فقط مقیم آن‌جا هستند، برای آنان نیز ارسال نمایند. و دانشجویان ایرانی خارج از کشور این متن را به دست دانشجویان خارجی برسانند.

پژوهشگر حوزوی بیان کرد: اگر به زبان های خارجی تسلط دارید، در گروه‌های دانشجویان دانشگاههای خارجی نسبت به تبیین و بازنشر این نامه اقدام کنید. در صورتی که صفحات پربازدید در شبکه‌های مجازی و یا توییتر دارید، متن این نامه را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر نمایید. تا شاید بتوانیم دِینی که از رهبر معظم انقلاب در خصوص این نامه بر گردن داریم را ادا نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha