جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
نشست انتخاباتی

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدی حضور مردم در انتخابات را از افتخارات جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تخریب نامزدها به وسیله یکدیگر باعث اشاعه یأس و ناامیدی در کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام‌جمعه شهرستان شهر قدس از استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت بالای انتخابات گفت: بی تردید انتخابات در عرصه‌ها و ابعاد مختلف کشور می‌تواند تأثیرگذار باشد و حضور حداکثری مردم این اثرگذاری را دو چندان می‌کند.

امام جمعه شهر قدس افزود: انتخابات تأمین کننده و پشتوانه‌ای برای مسائل امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است؛ برای شکل گیری مجلس و دولتی قوی حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان این که انتخابات مقبولیت و مشروعیت نظام را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند «بنده گفته‌ام و باز هم می‌گویم، آن کسانی که نظام را قبول ندارند، باز هم در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند» مشارکت بالای مردم در انتخابات مسئولیت دولت را افزایش می دهد تا با قوت بیشتری کار خود را آغاز کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به تفاوت‌هایی که در انتخابات جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها وجود دارد گفت: باید به انتخابات نگاه معنوی داشت؛ در اغلب کشورها نگاه‌های مادی حکم فرما است، اما در جمهوری اسلامی ایران مسائل دینی، اخلاقی و معنوی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که در اسلام رشد و تعالی انسان بر هر امری مقدم است.

امام جمعه شهر قدس ابراز داشت: بر اساس اصل ششم قانون اساسی، اداره کشور بر آرای عمومی متکی است؛ از این رو حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی بسیار مهم است و جمهوری اسلامی ایران از این لحاظ کارنامه‌ای درخشان دارد.

وی درباره رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی مردم و نامزد ها گفت: با توجه به حساسیت و اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور مخلص ما، شهید رئیسی رخ داد، حساسیت انتخابات پیش رو افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر این که خط درگیری با دشمن باید شفاف و آشکار باشد افزود: گاهی یک شخص با لباس خودی است اما حنجره‌اش سخن دشمن را تکرار می کند؛ اگر این مرزها مشخص نشود، طبیعی است که افرادی از این مرزها عبور کنند.

امام جمعه شهر قدس با بیان این که تخریب و انتقاد تفاوت‌های زیادی دارد، گفت: تخریب دور از اخلاق و از بزرگ‌ترین گناهان است بنابراین شایسته نیست کاندیداها و هوادارانشان نسبت به دیگر نامزدهای انتخاباتی چنین عملکردی داشته باشند.

وی اظهار داشت: عجیب هستند افرادی که یکدیگر را تخریب می‌کنند و دم از معنویت و ولایت می زنند؛ مردم باید هوشیار باشند و بدانند که تخریب کاندیداها خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است و از تقویت تخریب کنندگان دوری کنند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: انتقاد از عملکرد نامزد های انتخاباتی مشکلی ندارد، اما راهش تخریب و اهانت دیگران نیست؛ باید گفت وگو شده و مطالب با حفظ ادب و در چارچوب های اخلاقی بیان شود.

امام جمعه شهر قدس خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ فرمودند «آنچه که اهمیت دارد این است که مواضع عزت آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام تقویت شود» حال چگونه می توان با تخریب یکدیگر به این مهم دست پیدا کرد؟ تخریب یکدیگر آثار بد اجتماعی و سیاسی به بار می آورد، اذهان عمومی تخریب می شود، مردم ناامید می شوند و تا سال ها آثار و تبعات چنین کارهایی در جامعه باقی می ماند.
وی در پایان گفت: طبیعی است که نامزدها نظرات متفاوتی داشته باشند و اخلاف نظر وجود داشته باشد، اما در هر حال انصاف را باید رعایت کرد و حقیقت‌ها کتمان نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha