جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
جنگ غزه

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

آیزنهاور هدف حمله موشکی قرار گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: عملیات نظامی را با هدف قرار دادن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» در دریای سرخ و کشتی «ترانس ورلد نویگیتور» در دریای عرب انجام دادیم.سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیاتی از انجام ۲ عملیات نظامی ارتش یمن علیه دو کشتی در دریای سرخ و دریای عرب طی ساعات گذشته اعلام کرد.سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که در دو عملیات نظامی جداگانه نیروهای مسلح یمن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا در شمال دریای سرخ و کشتی «ترانس ورلد نویگیتور» (Transworld navigator) در دریای عرب با اصابت مستقیم، هدف حملات موشکی قرار گرفت.یحیی سریع تاکید کرد: این دو کشتی هدف تعدادی موشک بالستیک قرار گرفت و این عملیات منجر به اصابت مستقیم به کشتی‌ها شد.

منبع:مهر

سرکرده تحریرالشام ترور شد

ابومحمد الجولان سرکرده گروهک تروریستی تحریرالشام که در ادلب (شمال غرب سوریه) دولتی خودخوانده به‌راه انداخته، از ده روز قبل توسط مخالفانش مسموم شده است.المیادین با انتشار این خبر تأکید کرد: وضعیت سلامت الجولانی مناسب نیست و وی تحت مراقبت پزشکی برای مواجهه با عوارض این مسمومیت قرار گرفته است.براساس این گزارش، دستگاه امنیتی وابسته به تحریر الشام در ادلب تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عوامل این ترور انجام داده و به این نتیجه رسیده است که الجولانی پس از خوردن یک نوشیدنی مسموم، ترور شده است.همچنین گفته می‌شود که الجولانی در جلسه‌ای در منزل خود با سرکرده گروهک تروریستی جیش‌الاحرار از دیگر گروه‌های تروریستی ـ تکفیری با نوشیدنی مسموم شده است.

منبع: تسنیم

هواشناسی هشدار سیل تابستانی داد

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا تابستانی در ۷ استان از جمله تهران طی امروز خبر داد.با توجه به آخرین پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه (سوم تیر ماه) در بخش‌هایی از شرق استان کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.دوشنبه (چهارم تیر ماه) در شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب غرب و مناطقی در مرکز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی در غرب و شمال غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. طی سه روز آینده دریای عمان و شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج است.حداکثر دما امروز تهران ۳۶ درجه خواهد بود. دما هوا در اهواز نیز به ۵۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع:مهر

ایران با شکست والیبال ۲۰۲۴ را به اتمام رساند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها برابر آلمان شکست خورد.تیم ملی ایران در چهارمین و آخرین دیدارش از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال برابر آلمان قرار گرفت و در این دیدار شکست خورد.شاگردان پیمان اکبری در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر و با نتایج ۲۰ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۰ برابر آلمان شکست خوردند.ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها، مقابل آمریکا و هلند با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسیده و با نتیجه ۳ بر صفر مقابل فرانسه و آلمان شکست خورد.

منبع:ایسنا

لبنان تصاویر اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی را نشان داد

رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان با انتشار ویدئویی، اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی را نشان دادند که فقط سیستم امنیتی اشغالگر از آن خبر دارد و هدف قرار دادن آنها این رژیم را به عصر حجر می‌برد.براساس گزارش المیادین، این ویدئو شامل بخش‌هایی از آخرین سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله است که در آن به اشغالگران هشدار داد که در صورت تحمیل جنگ، مبارزه مقاومت علیه این رژیم «بدون کنترل، قوانین و سقف» خواهد بود و تاکید می‌کند هر کس به جنگ با مقاومت فکر کند پشیمان خواهد شد.

منبع:ایسنا

صعود پرتغال حتمی شد

ترکیه بعد از پیروزی در بازی نخستش در یورو برابر گرجستان، در دیدار دوم برابر پرتغال اشتباه‌های فردی زیادی مرتکب شد. رونالدو و همبازیانش از اشتباه‌های مردان وینچنزو مونتلا به‌خوبی استفاده کردند.به نوشته کیکر، مونتلا مقصر این شکست تلخ است. تغییرات او در ترکیب تیمش نتیجه نداد و تصمیمش برای نیمکت‌نشینی آردا گولر و مرت مولدور از ترکیب اصلی، دو بازیکنی که با دو گل رویایی مقابل گرجستان اعتماد به نفس بالایی به دست آورده بودند، بسیار عجیب بود. هواداران حاضر در ورزشگاه بارها با صدای بلند خواستار حضور گولر در زمین شدند و این اتفاق، تازه در دقیقه ۷۰ زمانی که بازی سه بر صفر به سود پرتغال بود، رخ داد.

منبع:ایسنا

واشنگتن با انتخابات ایران موافقت کرد

شبکه خبری صدای آمریکا دریافته است که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران اجازه خواهد داد تا بار دیگر پایگاه‌های اخذ رای در ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئن ایران راه‌اندازی کند.علیرضا محمودی، یک مقام وزارت امور خارجه ایران روز یک‌شنبه هفته گذشته به رسانه‌های دولتی گفت که تهران در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از ۳۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایالات متحده برای انتخاب رئیس جمهور آینده ایران است.محمودی توضیح داد که صندوق‌های رأی‌گیری برای رأی‌دهندگان ایرانی مقیم آمریکا در بخش حافظ منافع جمهوری اسلامی در سفارت پاکستان در واشنگتن و در نیویورک ایجاد خواهد شد، اما او سایر مکان‌ها را اعلام نکرد.

منبع:ایسنا

معافیت جدید نظام وظیفه تصویب شد

یکی از مصوبات بسیار مهمی که روز گذشته به تصویب رسید، درباره معافیت مشمولان حداقل ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند از خدمت نظام وظیفه بود که درصورتی که غایب محسوب نشوند، از خدمت سربازی معاف می شوند.سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه یادآور شد: برخی از تنبیهاتی که برای بانک‌ها در نظر گرفته بودیم به دلیل تصویب قانون بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد و تمام احکامی که در آنها مولدسازی در آنها بود مغایر شناخته شد و مقرر شد در قانون دائمی که مجلس یا دولت طرح یا لایحه آن را می‌دهند مورد بررسی قرار گیرد.

منبع:ایرنا

تولید شیر خشک رکورد زد

حیدر محمدی با اشاره به اینکه میزان تولید شیرخشک در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از متوسط تولید در ماه‌های گذشته پیشی گرفت، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی دست اندرکاران صنعت شیرخشک میزان تولید شیرخشک رگولار در اردیبهشت از مرز ۶ میلیون قوطی گذشت، این در حالی است که تولید در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۵ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی بوده است.وی با بیان اینکه آمارها نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی تولید شیرخشک در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین است، یادآور شد: با نظارت و بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان معاونت‌های غذا و دارو مبنی بر عدم دپوی شیرخشک در کارخانجات تولیدی شاهد توزیع حداکثری شیرخشک در ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ هستیم.معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: ذخایر استراتژیک شیرخشک کوپنی در سراسر کشور به ۳ ماه رسیده است.

منبع:ایرنا

واردات شمش طلا ۳ برابر شد

ارزش شمش طلای استاندارد وارد شده به کشور در مدت یاد شده به رقم ۴۷۶ میلیون دلار رسید، این در حالی است که سال گذشته طی همین مدت ۲ تن شمش طلا به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار وارد کشور شده بود.بر اساس این گزارش، ۹۱.۶۴ درصد از وزن شمش طلای وارداتی در این مدت از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.گمرک باشماق و مشهد با اختصاص ۵ و ۱.۵۱ درصد از وزن کل واردات شمش طلا به کشور در رده‌های بعدی قرار گرفتند.بنا بر این گزارش، هیات دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

منبع:ایرنا

قم دلارهای تقلبی را کشف کرد

معاون دادستان قم گفت: ۲۸۱ برگه اسکناس ۱۰۰ دلاری تقلبی از فردی در قم کشف و متهم دستگیر شد. علی اصغر سلطانی با اشاره صدور کیفرخواست پرونده کشف دلار تقلبی، افزود: در اجرای طرح ارتقاء امنیت و پیشگیری از وقوع جرم، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در بوستان فدک مجاور میدان ۷۲ تن به فردی مشکوک شده و ۲۸۱ برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری از وی کشف می‌شود.وی با اشاره به انجام تحقیقات و دستورات قضایی شعبه ۷ بازپرسی دادسرای قم، اضافه کرد: این متهم غیربومی که از یکی از استان‌های غربی کشور به قم آمده بود، با آگاهی از جعلی بودن اسکناس‌ها، قصد عرضه و فروش دلارهای تقلبی در استان را با کمک همدستش داشته است.

منبع:ایرنا

کلاهبردار بورس بین الملل مسترد شد

رئیس پلیس بین‌الملل از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به کشور خبر داد.سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: بر اساس اعلام مرجع قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد شاکی در زمینه رمز ارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواری می‌شود.رئیس پلیس بین‌الملل فراجا بیان داشت: در پی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.وی ضمن هشدار به شهروندان و عدم اعتماد به افراد شیاد به ویژه در زمینه رمز ارزها در تشریح این خبر، افزود: این متهم چندی پیش خود را فعال در زمینه سرمایه گذاری در رمز ارز و بورس بین‌الملل به شاکی معرفی و می‌تواند اعتماد شاکی را جلب کند. سپس با هدف سرمایه گذاری شاکی در بورس بین‌المللی، اقدام به نصب برنامه‌های مربوطه در تلفن همراه و لپ تاپ وی کرده است، اما در حین نصب این برنامه‌ها به رمز و شماره حساب شاکی دسترسی پیدا کرده و در فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب فرد شاکی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال می‌کند.سردار کریمی خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی در جهت ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

منبع: خبرنگاران جوان

صرافی ترکیه هک شد

بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال ترکیه (بی‌تی‌سی ترک) اعلام کرد که صرافی آنها هدف حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.به گزارش یورو نیوز، این صرافی اعلام کرد که برخی از موجودی‌های کیف پول‌های «گرم» حاوی ۱۰ ارز دیجیتال تحت تاثیر این حملات قرار گرفته و کیف پول‌های سرد که بیشتر دارایی‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شود ایمن هستند.کیف پول دیجیتال به طور کلی به دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم می‌شود. کیف پول‌های گرم به صورت نرم‌افزار هستند و به همین دلیل دسترسی آسان، اما امنیت پایینی دارند. در مقابل کیف پول سرد یک وسیله فیزیکی است که با اتصال به لپ‌تاپ می‌توان به محتویات آن دسترسی پیدا کرد و بنابراین امنیت بالاتری دارد.گفته شده این صرافی سرمایه زیادی دارد و دارایی کاربران تحت تاثیر این ضررها قرار نخواهد گرفت. این صرافی همچنین افزود که همراه با مقامات امنیتی در حال انجام «تحقیقات دقیق» در این خصوص است.

منبع: خبرنگاران جوان

موج گرما در آمریکا قربانی گرفت

با افزایش دما در آمریکا تا ۴۶ درجه سانتی‌گراد، موج گرما در شهر فینکس در جنوب غرب آمریکا جان ۶ نفر را گرفت.اداره بهداشت شهرستان ماریکوپا در ایالت آریزونا در حال بررسی احتمال مرگ ۸۷ نفر دیگر در اثر افزایش دمای هوا هستند. گرما در روز جمعه تمام آمریکا را فرا گرفت و برخی از نواحی بالاترین دمای هوای سال‌های اخیر خود را شاهد بودند. با وجود کاهش نسبی دما در این هفته، کارشناسان از احتمال افزایش دما در هفته آینده خبر می‌دهند.به گزارش آسوشیتدپرس، سال گذشته شهر ماریکوپای ایالت آریزونای آمریکا شاهد ۶۴۵ مورد مرگ در اثر گرمازدگی و مسائل مرتبط با افزایش دما بوده است. این آمار بیش از ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته که منابع رسمی ۴۲۵ مورد مرگ را تأیید کرده بودند.

منبع: خبرنگاران جوان

ریال دیجیتال اجرایی شد

مهران محرمیان در آیین رونمایی اجرای آزمایشی ریال دیجیتال ضمن توضیح ریال دیجیتال، گفت: ریال دیجیتال عملا مانند اسکناس است، اما با این تفاوت که حضور فیزیکی ندارد و همچنین قابلیت انتقال سریع به صورت الکترونیکی دارد.محرمیان ادامه داد: ریال دیجیتال اکنون به صورت آزمایشی از دو بانک تجارت و ملت در جزیره کیش با دو روش کیف پول ریال دیجیتال و اسکن بارکد تولید شده از نرم افزارهای ارائه شده انجام می‌شود. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف بانک مرکزی تقویت سامانه های نظارتی ارزی است، گفت: در ادامه پروژه‌ای دیگری رونمایی خواهد شد، به طوری که پرداخت حسابی امکان پذیر خواهد بود.

منبع:شبکه خبر

دمای کشور به ۵۰ رسید

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیشینه دمای هوا در ۹ شهر در استان‌های بوشهر، خوزستان و فارس در شبانه روز گذشته به ۵۰ درجه و بیشتر از آن رسید. این مناطق شامل «خورموج» در بوشهر با دمای ۵۰.۹، «گتوند و بستان» در خوزستان ۵۰.۶، شبانکاره در بوشهر ۵۰.۵، «دژگاه دهرم» فارس ۵۰.۴، «کشاورزی اهواز، صفی آباد دزفول» و آب پخش بوشهر ۵۰.۲ و شوش در خوزستان با دمای ۵۰ درجه سلسیوس است. حدود شش روز متوالی است که بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای مناطق جنوب غرب کشور به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد.

منبع:شبکه خبر

دختران ایران یک پله صعود کردند

پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی کمتر از ۱۸ سال دختر آسیا از ۲۷ خرداد تا سوم تیرماه در ناخون پاتوم کشور تایلند پیگیری شد و تیم ملی نوجوانان دختر ایران که هشتمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کرد با کسب مقام ششم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.تیم والیبال کمتر از ۱۸ سال دختر ایران در آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت ۹ صبح به وقت ایران برای کسب عنوان پنجم یا ششمی به مصاف کره جنوبی رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

منبع:شبکه خبر

قبرس در کنار اسرائیل ایستاد

حزب کمونیست قبرس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیر حزب الله لبنان علیه قبرس، متاسفانه بی اساس نیست و از هیچ تعصبی ناشی نمی‌شود. این سخنان نتیجه موضعی است که دولت قبرس به طور مداوم در پیش گرفته که از روز نخست جنگ (غزه) بدون هیچگونه قید و شرطی در کنار اسرائیل ایستاده است.این بیانیه می‌افزاید: این واقعیت که پایگاه‌های انگلیس در قبرس به سنگری علیه مردم فلسطین، یمن و همه مردمی تبدیل شده است که هدف ناتوی قاتل قرار گرفته اند، انکارناپذیر است. ما از دولت می‌خواهیم همکاری با اسرائیل را متوقف کند، زیرا قبرس مستقیماً در قتل عام غزه درگیر است. قبرس فرودگاه‌ها و بنادر را در اختیار اسرائیل قرار داده و زمینه برگزاری تمرین‌های نظامی را برای ارتش آن در سرزمین‌های ما فراهم کرده است.حزب کمونیست قبرس تاکید کرد: همکاری میان اسرائیل و قبرس مشخص است و انسان عاقل منتظر حرف‌های دبیرکل حزب الله نمی‌ماند تا بداند چه اتفاقی می‌افتد. ما تلاش خواهیم کرد تا نقش کشورمان را در کشتار فلسطین و مداخله امپریالیستی متوقف کنیم، همه پایگاه‌های مرگ را ببندیم و تمام ارتش‌های بیگانه را اخراج کنیم.

منبع:شبکه خبر

حاجیان فوت شده به ۱۵ تن رسیدند

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای اعزام زائران ایرانی به عربستان تا پانزدهم ذیحجه ۱۵ نفر فوت کرده اند.به گفته دکتر مرعشی تعداد حاجیان فوت شده ایرانی در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته، بطوری که این آمار پارسال در این دوره زمانی ۲۱ نفر بود.بر اساس این گزارش تعداد حاجیان فوت شده در ایام تشریق شش نفر بوده است. این در حالیست که بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه مصر در این مدت بیش از ۳۰۰ و اردن ۴۱ حاجی فوت شده را ثبت کرده است. بر اساس این گزارش شمار حاجیان فوت شده در مراسم حج امسال تا سیزدهم ذیحجه به هزار و ۸۰ نفر رسید که افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد. ورود زائران غیر قانونی و مشکلاتی در ارائه خدمات به افزایش آمار حاجیان فوت شده منجر شده است.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha