جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
دهه ولایت و امامت

حوزه/ مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر گفت: مهمترین سیره امام رضا(ع) شخصیت غدیری ایشان بوده و باید منتقد باشیم که چرا روی شخصیت غدیری امام رضا(ع) کار نمی‌شود، در حالیکه آن حضرت برنامه‌های مختلف و بزرگی به این مناسبت برگزار می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین فلاح در نشست خبری اعلام برنامه ‌های عید غدیر اظهارداشت: هدف ما این است که با محبت امیرالمومنین غدیر را بزرگتر احیا کنیم بنابراین مجمع نکوداشت غدیر از بحث تبلیغی تبدیل به تربیتی شده است یعنی بجای گسترش کارهای میدانی ، تربیت نسل جوان را دردستور کار گذاشتیم که آیندگان ما درسطح جامعه هستند.

وی افزود: اهداء ۱۱۰ بسته معیشتی ،۳۰۰۰ پرس غذای گرم درروز عید غدیر ،پروژه قاریان در ۱۸ جلسه رسمی، ۱۲۰ایستگاه صلواتی درمشهد و اطعام و همچنین همایش استقبال از غدیر با حضور هزارنفر از برنامه های عید غدیر است.

فلاح برگزاری ۴ همایش برای دانشجویان را از برنامه های عمده این روز دانست و گفت: دو دوره کلاس آموزشی ۱۲۰ هفته‌ای برای دانشجویان نیز با محوریت کلاس معرفتی، مهارتی و منتور از اقدامات دیگر است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر بیان کرد: هزینه تربیت و آموزش بیش از فعالیت‌های تبلیغی است، با این حال دوره‌های آموزشی و تربیتی نسل جوان غدیری در مشهد و ۸ شهر کشور آغاز شده ؛ این دوره‌ها با ۳۰۰ دانشجو در حال برگزاری است که سه کلاس از این تعداد در مشهد و بقیه در شهرهای اهواز، یزد، شیراز، بیرجند و زاهدان به صورت مجازی دایر است.

فلاح گفت: در شهر امام رضا(ع) هستیم، ویژگی مهربانی آن حضرت بیشتر از جایگاه علمی ایشان مطرح شده است و در این خصوص باید بیشتر کار کنیم. باید منتقد باشیم که چرا روی شخصیت غدیری امام رضا(ع) کار نمی‌شود، در حالیکه آن حضرت برنامه‌های مختلف و بزرگی به این مناسبت برگزار می‌کردند.

مجمع نکوداشت غدیر در تکاپوی جشن باشکوه غدیر

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر خاطرنشان کرد: پروژه پزشکان، جشن خیابانی، جشن کودک بمناسبت مباهله ، جشن دانشجوی، نمایش سنگ –کاغذ- قیچی، طرح و اجرای ۱۲۰ایستگاه صلواتی خانگی ، پویش بزرگ اطعام غدیر، نمایش پیام غدیر توسط گروه نمایش دختران برای بانوان ، جشن پیوند غدیر و قرآن ، توزیع بسته های معیشتی بمناسبت عید غدیر خم ، توزیع ۱۶ هزار متن خطبه به منظور ترویج محتوای با ارزش آن ،تنها بخشی از برنامه‌های مجمع نکو داشت غدیر طی این ایام است.

وی با اشاره به تمهیدات مجمع نکوداشت غدیر جهت برگزاری باشکوه عید ولایت امیرالمومنین (ع) گفت: در گرامیداشت عید سعید غدیر خم، جشن های بزرگ و کوچک با همکاری مردم، مدارس، حسینیه ها و مساجد و همچنین دانشگاه ها برگزار می‌شود.

فلاح افزود: برگزاری ۱۲ پروژه در ایام غدیر و برگزاری جشن های بزرگ با حضور هزاران نفر از شهروندان و اجرای برنامه توسط جمع کثیری از هنرمندان استان، مولودی خوانی، اجرای سرود و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات غدیر، تجلیل از سادات و خانواده های شهدا، توزیع شربت و شیرینی از ویژه برنامه های ایام فرخنده این مجمع در این ایام است.

وی ادامه داد: جشن کودک به مناسبت ایام مباهله و پیوند غدیر و قرآن غدیر با همکاری هیات و مجامع قرآنی و نیز خطبه خوانی در دارالقرآن محمدی و برگزاری تئاتر در مجتمع شهدای سلامت ویژه بانوان، دعوت پزشکان محب اهل بیت(ع) با تخصصهای مختلف برای اهدای هدایا و تبلیغ پیام غدیر به مراجعان خود، نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

مدیر مجمع نکوداشت غدیر تصریح کرد: این برنامه ها در یک بازه زمانی مشخص اجرا می شود و تلاش داریم تا بهترین برنامه ها با حمایت مجمع نکو داشت غدیر در معرض عموم قرار گیرد ضمن اینکه هنرمندان می توانند جهت ارایه طرح و ایده های خود با موضوع غدیر به مجمع نکو داشت غدیر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha