جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر اهمیت اصلاح نظامات اقتصادی، بودجه ریزی و اصلاح انقلابی ساختارهای فرهنگی تصریح کرد وگفت: فرهنگ، روح و پایه اساسی تمام مناسبات اجتماعی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه, حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اجلاسیه تخصصی "رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی" در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن اشاره به ایام ذی الحجه با بیان این که هر لحظه و ساعات آن مملو از منقبت و فضیلت اهل بیت علیهم السلام است که حجت های بی نظری از این ماه برای ما قرار داده است، اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره و غدیریه امام هادی علیه السلام تجلی فهم دقیق امامت و تبیین مسیر شناخت ولایت است.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، انقلاب اسلامی را ثمره و تحقق آرزوی اهل بیت علیهم السلام در دوران معاصر دانست که به دست امام خمینی(ره) محقق شد و خاطرنشان کرد: تک تک فرازهای جامعه کبیره مبتنی بر گفتمان تمدنی، جلوه حقیقت جایگاه اهل بیت علیهم السلام و کلام ایشان است. هیچ فرازی از آیات قرآن و کلام اهل بیت علیهم السلام نیست که از آن منظر متقابل جدی میان حق و باطل و میان طاغوت و دستگاه توحید است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که قرآن و عترت منظر و مسیر تمدن اسلامی را مشخص می کند، گفت: در عین آمادگی شنیدن و توجه به تمام نظرات و دیدگاه‌ها در حکومت اسلامی که داعیه تحقق تمدن اسلامی دارد همه محتواها و سخنان باید مبتنی بر آیات قرآن و گفتمان اهل بیت علیهم السلام بوده و با آن‌ها سنجیده شود.

وی با بیان این که کلمه به کلمه زیارت جامعه کبیره شهادت عملی به توحید و نفی طاغوت است، گفت: راه نجات در تمسک به قرآن و حبل متین است؛ همه آیات قرآن کریم دربردارنده رویکرد تمدنی است که احصا و کشف آن نیازمند تأمل و رجوع به احادیث و روایات اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با بیان این که امروز در مواجهه جدی سیاسی و ایام انتخابات به سر می بریم، گفت: متأسفانه نقطه اشتراک همه افراد حاضر در مناظره عدم آگاهی لازم و دقیق نسبت به منظر تمدن اسلامی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و هر آنچه در پیشنهادات و بیانات عزیزان هست مبتنی بر نظام کارشناسی موجود است و این نیازمند اصلاح است؛ البته نقطه امیدی وجود دارد آن این‌که در بیان بعضی از نامزدها پیشنهادات مبتنی بر تحول و نظامات تمدنی مطرح شده است که امیدواریم مرکز ثقلی و نقطه آغازی برای ایجاد یک نگاه تحول تمدنی در پیشبرد اهداف کشور باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسأله‌ای که امروز در انقلاب اسلامی در امتداد شهید رئیسی بدان احتیاج داریم، تحقق کامل و جامع گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش است که جلوه بارز این گفتمان در ایستادن مقابل نقشه‌ها، نظامات و برنامه‌ریزی‌های اسناد بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، دستورات بانک جهانی، بهداشت جهانی و ... است. مقاومت به معنای واقعی یعنی تولید حرف متناسب، مؤثر و جامعه ساز که امروز در میان گروه‌های تمدنی محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ عرصه مختلف کشور مبتنی بر نظام تمدنی و بیان و گفتار کلام قرآن و عترت، امروز در دستان ما موجود است. دعوت می‌کنیم از همه کارشناسان، مدیران و مؤثرین، با مراجعه، حضور و مباحثه پیرامون این موضوعات زمینه تحقق این امور را به وجود آورند. همان‌طور که برای تحقق بعضی از دستورالعمل‌های ناقص، غیر مؤثر و فلج کننده بین المللی هزینه‌های چند ده میلیاردی شده و بعد از مدتی ابراز پشیمانی شده است‌، امیدواریم برای تحقق امور گفتمانی نیز این توان و ظرفیت به کار گرفته شود.

وی انتخابات را تجلی نقش آفرینی مردم در آینده جامعه و فرآیند حکمرانی در دانست و ضمن تقدیر از نگاه متفاوت پژوهشگران حسینیه اندیشه به راه حل و بایسته های آن در مواجهه با مسائل اشاره کرد و ابراز داشت: امروز شاهد نقطه امیدبخش و حرکت رو به جلو در پاسخ به مجاهدت‌ها در مبارزات سیاسی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله مسکن و طرح ها و ایده های پیشنهادی در این مسیر اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از گره‌های پیچیده در اقتصاد کلان در حوزه مصرف خانوده را می توان در حل موضوع مسکن جست‌وجو کرد.

وی به مباحثات جدی در حوزه های تمدنی و مدیریت اجتماع اشاره و با تاکید بر این که تنها راه حل مسائل، شنیدن سخنان توجه به سخنان تمدنی و به کاربردن روش های آن است، ابراز داشت: برای حل مسائل و مباحث پیرامونی باید به تمام نظامات کارشناسی توجه داشته باشیم، در کنار توجه به نظامات کارشناسی فرینده غربی باید نظامات کارشناسی تمدنی را نیز مورد توجه قرار دهیم. باید پیشنهادات فرزندان انقلاب مبتنی بر آیات و روایات اهل بیت علیهم السلام ارائه می شود را شنید.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی بر اهمیت اصلاح نظامات اقتصادی، بودجه ریزی و اصلاح انقلابی ساختارهای فرهنگی تصریح و فرهنگ را روح و پایه اساسی تمام مناسبات اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: امیدواریم روز به روز روشن‌تر، راهگشا و زمینه ساز تر در مسیر اصلاح فکری، برنامه ریزی و بهبود نظامات کشور قدم برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha