شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
عید غدیر در عراق

حوزه/ به همت آستان مقدس علوی، استان های عراق به مناسبت عید بزرگ غدیر با پرچم های عید غدیر مزیّن شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به همت آستان مقدس علوی، استان های عراق به مناسبت عید بزرگ غدیر در سالروز منصوب شدن حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) به عنوان خلیفه مسلمین پس از حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)، شاهد برگزاری جشن های گسترده ای است و شهرهای مختلف عراق شادی می کنند و به نشانه آغاز فعالیت های این مناسبت بزرگ با پرچم های عید غدیر مزین شدند.

حیدر رحیم رئیس بخش رسانه آستان مقدس علوی، به بیان این فعالیت ها و برنامه های همراه با آن پرداخت و گفت: بسیاری از نهادهای دینی، فرهنگی و داوطلبانه با برپایی فعالیت های مختلف در بزرگداشت این مراسم خجسته سهیم هستند.

وی ادامه داد: از جمله این فعالیت ها، برافراشتن پرچم های عید غدیر و برگزاری جشنواره ها و سمینارهای شعری برای آگاهی بخشی در خصوص اهمیت این مناسبت دینی است.

رحیم افزود: از برجسته ترین رویدادهایی که تاکنون برگزار شده است، رویدادهایی بود که در منطقه آمرلی با هماهنگی نماینده آیت الله العظمی سیستانی با برافراشتن پرچم غدیر و مراسم مختلف اجتماعی و در استان دیالی گروه داوطلب المهدی پرچم عید غدیر را در بخش های مختلف استان برافراشت.

در ادامه گفت: در مورد بصره، بنیاد فرهنگی احباب الزهرا و موسسه قمر بنی هاشم (علیه السلام) با برافراشتن بزرگترین پرچم در استان فعالیت های مراسم را آغاز کردند و در بغداد، بنیاد داوطلب کفیل زینب (سلام الله علیها) فعالیت های خود را در دانشگاه المستنصریه و استادیوم بین المللی این شهر برگزار می کند.

نماینده آیت الله سیستانی در شهر مثنی با همکاری هیئت امام القائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز مراسم جشن و برافراشتن پرچم های غدیر را برگزار می کند.

بنیاد کارهای داوطلبانه امام صادق(ع) در استان ذی قار فعالیت های مختلفی را در این استان برگزار می کند و منطقه "قلعه سکر" شاهد برگزاری مراسم برافراشتن پرچم غدیری توسط هیئت ام ابیها و انجمن "آحیو امرنا" است.

همین اتفاق در شهر سماوه، پرچم های غدیر توسط اداره جوانان رومیثه و داوطلبان عتبات مقدسه، در منطقه رومیثه برافراشته می شود.

در استان‌های واسط و بصره در منطقه الدیر، دبیرخانه بنیاد نهج‌الحسینی در این مناسبت که برای پیروان اهل بیت (ع) عزیز است، فعالیت های خود را برگزار می کند.

این فعالیت های مبارک برای تأکید بر التزام به ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و سیره آن حضرت و عمق ایمان و اعتقاد به این مناسبت بزرگ دینی در میان پیروان اهل بیت (علیهم السلام) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha