جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های روز عید غدیر را تشریح نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست برنامه‌ریزی عید غدیر، ضمن تبریک عید امامت و ولایت، اظهار کرد: عید غدیر امر بسیار ضروری بوده و خداوند درباره غدیر گفته که دو کار را انجام داده‌ام.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند متعال از طریق پیامبر(ص) در غدیر خم فرمود «دین شما کامل شده و نعمت را برای بشر به اتمام رساندم».

وی با اشاره به اینکه غدیر و اهل بیت علیهم السلام برای اهل سنت نیز محترم هستند، افزود: شیعیان در معنا از اعلام ولایت تفسیر بیشتری نسبت به اهل سنت دارند، ولی آنها اعتقاد دارند که پیامبر (ص) در غدیر خم امام علی علیه السلام را به عنوان دوست خود معرفی کرد.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه با بیان اینکه جشن‌های غدیر سابقه‌ متعددی داشته و همیشه برگزار می‌شد، ادامه داد: در چند سال اخیر فراوری جدیدی صورت گرفت و حضور متفاوتی از مردم در جشن‌های کیلومتری اتفاق افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهش برنامه‌های غدیر در مناطق مختلف این استان اشاره و بیان کرد: استان در زمینه جهش در برنامه‌های غدیر در بخش‌ها و مراکز شهرستان‌ها و همچنین تنوع برنامه و پرداخت رسانه‌ها، به بهترین نحو عمل کرد.

وی از رسانه‌ها خواست تا به موضوعات خاص در برپایی این موکب ها که یکی از آنها موکب ناشنوایان است بپردازند و یادآور شد: در شهرستان‌ها و بخش‌های خاص شب، روز و شام عید غدیر برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام افتخاری شادی پیمایی، حرکت خودرویی، اجرای برنامه‌های محوری و همچنین برنامه‌های قرآنی در میهمانی کیلومتری در شهرستان‌ها را یادآور شد و گفت: برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، برنامه‌های ویژه کودکان و همچنین سخنرانی، جلسات و گفتگوهای علمی، بصیرتی با مباحث مرتبط با انتخابات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور گروه‌های نمایشی، خواننده و اجرای سرود، حضور مهد کودک‌های شاخص، موسسات قرآنی و هیئت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های این میهمانی بزرگ برشمرد و افزود: موکب دختران حاج قاسم، پایگاه‌های بسیج، میز خدمت ادارات، اطعام در همه شهرستان‌ها به ویژه یاسوج و گچساران و پخت ۱۱۰ دیگ توسط نهادهای مردمی نیز پیش بینی شده است.

وی سرکشی از خانواده‌های سادات را از دیگر برنامه‌های غدیر دانست و ادامه داد: در بعضی از شهرستان‌ها مثل بویراحمد، گچساران و دهدشت جشن‌هایی در پارک‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام افتخاری از برگزاری جشن محله‌ای به صورت سیار در شهرستان بهمئی خبر داد و بیان کرد: تاکنون حدود ۱۸۰ موکب برای شرکت در میهمانی بزرگ غدیر شهر یاسوج اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت مجموعه‌های فرهنگی در برپایی این میهمانی بزرگ، گفت: کلیه این برنامه‌ها با محوریت مردم، موسسات، هیئت‌های قرآنی، مذهبی، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مردمی و... برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha