جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
image.png

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور تصریح کرد: شأن ولی فقیه همان امامت است که رهبری جامعه و مردم را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید خالق پور جانشین ریاست جامعه المصطفی در جشن بزرگ سفیران بین المللی غدیر که در سالن همایش های امامزاده شا سید علی(ع) قم برگزار شد، با تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت، تصریح کرد: پیامبر(ص) دو شأن نبوت و امامت داشتند که شأن ایشان در نبوت این بود که وحی دریافت شده را به مردم می رساندند.

وی ادامه داد: شأن دوم ایشان امامت بود که رهبری جامعه را بر عهده داشتند. بسیاری از پیامبران تنها شأن نبوت را داشتند اما پیامبر اسلام(ص) امامت که رهبری جامعه است هم عهده دار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور تصریح کرد: کسی که شأن امامت دارد چند وظیفه را عهده دار است و جامعه را مطابق امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و.. چه در سیاست داخلی باشد و چه سیاست خارجی تدبیر می کند. همچنین ایشان مقام امامت را به اوصیای خودشان انتقال دادند البته این مقام اعطایی خداوند متعال است که ۱۲ ستاره درخشان را به عنوان امام بر اساس شاخصه هایی مشخص کرده بودند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) از جایگاه نبوت و امامت و براساس حکم خداوند متعال، امام علی و اولاد ایشان را به عنوان امامان جامعه معرفی کردند.

جانشین رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه بشر اگر می خواهد سعادت داشته باشد باید راهی که خداوند متعال در نظر گرفته است طی کند، تصریح کرد: جایگاه امام علی علیه السلام همان امتداد شأن پیامبر (ص) است که متاسفانه جامعه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) به سبب غفلت و جهالت این هدیه آسمانی را از دست داد و جامعه دچار انحراف شد.

وی ادامه داد: اولین کسی که با تمام وجود خود را پای امامت و ولایت هزینه کرد حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. در آن زمان جو جامعه را علیه امام سنگین کرده بودند و کسی جرأت دفاع نداشت اما حضرت زهرا(س) جان خودشان را برای ولایت هزینه و فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور ابراز داشت: شأن ولی فقیه همان امامت است که رهبری جامعه و مردم را برعهده دارد.

جانشین رئیس جامعه المصطفی در پایان اظهار کرد: نقش خواهران باید فاطمی و زینبی باشد و فرزندان خود را ولایی و آماده دفاع از ولایت تربیت کنند.

ولایت فقیه در امتداد امامت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha