دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجت الاسلام ابراهیم بهشت

حوزه/ حجت الاسلام بهشت گفت: امروز خطر جهالت، جامعه بشری را تهدید می‌کند و علی‌رغم تکنولوژی و فناوری، ولی جهالت در همه جهات خود را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه از یاسوج، حجت الاسلام اسماعیل بهشت معاون پژوهش حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در مراسم دهه اول ماه محرم که در مدرسه علی بن موسی الرضا (ع) شهر یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید «امام حسین(ع) با بخشیدن خون خود در راه پروردگار باعث شد تا بندگان را از جهالت نجات دهد».

معاون پژوهشی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، غرق در جهالت را از غرق شدن در آب سخت‌تر دانست و گفت: گویا در زمان امام حسین(ع) مردم غرق در جهالت بودند که امام(ع) آمد تا آنها را از این جهالت نجات دهد.

وی یادآور شد: امروز نیز همین خطر جامعه بشری را تهدید می‌کند و علی‌رغم تکنولوژی و فناوری، ولی جهالت در همه جهات خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام بهشت خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمان‌ها مردم به دلیل جهالت، ضربه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وقتی جهالت حاکم شود دشمن به راحتی می‌تواند اهداف خود را به پیش ببرد، ابراز کرد: رسانه ابزاری است که می‌توان از این ظرفیت در همه عرصه‌ها استفاده شود.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه باید تلاش کنیم مدیریت فضای مجازی را به دست آوریم، اظهار کرد: همان طور که در عرصه نظامی مدیریت فناوری در این عرصه را به دست آوردیم، باید مدیریت فضای مجازی نیز در دست فرزندان همین کشور باشد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون مدیریت فضای مجازی در دست آمریکا بوده که ارزآوری زیادی برای این کشور دارد، ولی ما به عنوان مصرف کننده فقط ارز بری داریم.

حجت الاسلام بهشت خاطرنشان کرد: نه تنها نمی‌توانیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی را گسترش دهیم، بلکه هم اکنون تاثیر پذیر از دنیا نیز هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون در زمینه مصرف‌گرایی از جمله مواد آرایشی و بهداشتی، مصرف آب، برق، گاز، تلفن همراه و بسیاری از موارد دیگر پیشتاز هستیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تأکید بر اینکه باید شناخت لازم از فضای مجازی داشته و بتوانیم مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کنیم، گفت: در بسیاری از کشورها فضای مجازی مدیریت می‌شود، ولی در کشور ما عده‌ای مخالف این موضوع هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha