شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان‎

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: تحصیل علوم دینی یک افتخار بزرگ برای محصلین آن است، چرا که یک دستور الهی را انجام می دهند، دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است و همیشه اعتقاد داشته ام که هیچ کاری بالاتر از طلبگی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه دوشنبه در بیستمین دوره طرح تلبس دائم طلاب حوزه علمیه اصفهان طرح ادیب در مدرسه صدر بازار ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: جلسه امروز جلسه ای که نه می توان به طور واقعی وصف کرد و نه می توان به معنای حقیقی درک کرد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه گفت: تنها علمی که در قرآن کریم نسبت به تحصیل آن به همه قبایل و گروه ها برای اعزام افرادی از خود دستور داده است، درس تفقه و فهم دین یعنی طلبگی و حوزوی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یادگرفتن دستورات دینی و یاددادن به مردم بر همه مردم واجب کفایی است ،بنابراین حقیقت طلبگی براساس آیات قران کریم است و مردم بدانند طلاب حوزه علمیه بارسنگین این وظیفه مهم را از دوش آنها برداشته اند.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: تحصیل علوم دینی یک افتخار بزرگ برای محصلین آن است چرا که یک دستور الهی را انجام می دهند، دروس دینی و حوزوی بالاتر از هر علمی در دنیا است و همیشه اعتقاد داشته ام که هیچ کاری بالاتر از طلبگی نیست.

وی افزود: خداوند به هرکسی به اندازه ظرفیت وجودی آن می بخشد و عطا می کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح ادیب یک طرح ابتکاری از سوی حوزه علمیه اصفهان بوده و از دو دهه قبل همزمان با تاج گذاری حضرت علی(ع) آغاز شد و این امر بسیار پربرکت است.

وی اذعان کرد: امیدواریم که لباس سربازی امام زمان مایه کسب لطف و محبت از سوی امام‌عصر(عج)باشد، در راه دین هم، دل به تعریف و تمجید مردم نبندید و یا از تحقیر و توهین مردم نیز ناراحت نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: روحانی شیعه باید به عنوان یک الگوی فرد منظم و زیبا باشد و آراسته و شکیل در جامعه حضور پیدا کند.

وی خطاب به همسران طلاب گفت: تلبس دائم دارای یک شروط خاص برای زی طلبگی است که شایسته است پس از تلبس دایم از سوی همسران روحانیت در سطح جامعه رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha