شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
پاتوق گفتگو

حوزه/ عضو گروه  جهادی «پاتوق گفتگو» گفت: در ابتدا افراد با شبهات سیاسی وارد می شوند و سپس سایر مسائل مطرح می شود و آنچه که در این فعالیت به ما کمک می کند اخلاق است، زیرا زمانی که با اخلاق خوش با این افراد برخورد می شود بخشی از کار پاسخگویی انجام شده است و فرد مشتاقانه سوالات دیگر خود را نیز مطرح می کند.

حجت الاسلام احمد خطاط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، ضمن تشریح فعالیت های فرهنگی مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان به اجرای ویژه برنامه جهاد تبیین با عنوان «پاتوق فرهنگی»در گذر فرهنگی -تاریخی چهارباغ اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان روحانی زمانی که در مسیر چهارباغ رفت و آمد می کردیم افراد متعددی را می دیدیم که شاید چهره دینی نداشتند، اما سوالات دینی فراوانی درذهنشان بود، لذا در سال ۱۳۹۰ فعالیت پاتوق فرهنگی را شروع کردیم.

وی افزود: به نظر می رسید شبهات سیاسی و دینی بین روحانیت و قشر خاکستری جامعه فاصله ایجاد کرده است و قشری که به حسب ظاهر آنها را بی ایمان یا بی حجاب و بدحجاب می دانیم قطعه ای از یک پازل در این افراد وجود نداشت.

مدیر مدرسه علمیه چهارباغ عنوان کرد: این افراد در بسیاری از امور قوی هستند و ارتباط آنها با مسائل سیاسی و حتی نظام خوب است، اما قطعه ای از این پازل را نداشته و ما نیز آنها را طرد کرده ایم، لذا به این نتیجه رسیدیم که در این فضا مرکز پاسخگویی ایجاد کنیم.

استقبال قشر خاکستری از «پاتوق گفتگو»

وی اضافه کرد: از همین رو ورودی اصلی مدرسه علمیه امام صادق(ع) را در اختیار فعالیت گروه جهادی قرار داده و از سال ۱۳۹۲ نیز یک کارشناس خانم در کنار کارشناس اصلی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات قرار داده شد و به تعبیری جهاد تبیین را آغاز کردیم.

عضو هیئت مدیره گروه جهادی پاتوق گفتگو با بیان موفقیت چشم گیر و استقبال خوب مردم به ویژه قشر خاکستری جامعه از این کار فرهنگی، گفت: در بسیاری از مواقع افراد در صف می ایستند تا سوال آنها پاسخ داده شود، لذا با استقبال مردم از سال ۱۳۹۵ از ورودی مدرسه این کار را به محیط بیرونی آورده و در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی این کار را ادامه دادیم و روزهای خاصی از ایام هفته این اقدام فرهنگی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ به بعد نیز پاتوق و مرکز پاسخگویی را در گلستان شهدای اصفهان قرار دادیم که با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد و قشر مذهبی و هم چنین قشر خاکستری از این طرح استقبال کردند و حتی در دوران کرونا نیز این فعالیت ادامه داشت.

حجت الاسلام خطاط با تاکید بر فعالیت پاتوق فرهنگی در ایام اغتشاشات و پس از آن و موفقیت این طرح در پاسخگویی به شبهات و ابهامات مردم، تصریح کرد: پس از اغتشاشات، احساس شد نیاز فراوانی به این کار وجود دارد و بسیاری از افرادی که در اغتشاشات با آنها صحبت می شد دلیل اعتراض آنها مشکل با نظام اسلامی نبود، بلکه اطلاعات درستی به این افراد نرسیده بود.

وی افزود: دلیل اصلی این مسئله نیز آن است که بسیاری از این افراد ارتباط خود را با صداوسیما قطع کرده اند و اطلاعات را از بیگانه دریافت می کنند و از این سو به آنها پاسخ درستی نیز داده نمی شود، لذا برنامه مسنجمی را طرح ریزی کردیم و ۱۰ نفر روحانی به صورت مانوری کار پاسخگویی را در روزهای یکشنبه هر هفته آغاز کردند.

اجاری پاتوق گفتگو به مناسبت ایام غدیر به مدت ۱۱ شب

مدرسه علمیه امام صادق(ع) اختصاص ایام خاصی از سال همانند انتخابات، عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید غدیر به این اقدام فرهنگی را از فعالیت های ویژه پاتوق فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام خاص به صورت ویژه و به مدت ۱۱ شب برنامه داریم و در این برنامه گروه جهادی تبلیغی باعنوان پاتوق گفت و گو که شامل تعدادی از روحانیون جهادی هستند حضور دارند و فعالیت روزهای یکشنبه نیز توسط این گروه جهادی انجام می شود.

وی عنوان کرد: از مدتی پیش پاتوق فرهنگی گلستان شهدا نیز با افزایش تعداد ۲۰ روحانی مبلغ، در ورودی این مجموعه و جنب مقبره آیت الله شمس آبادی آماده پاسخگویی به شبهات در روزهای پنج شنبه هستند.

حجت الاسلام خطاط هم چنین از تشکیل گروه جدیدی به همت گروه جهادی در میدان امام(ره) نیز خبر داد و گفت: این گروه در روزهای سه شنبه فعال بوده و علاوه بر آن در حرم حضرت زینب(س) اخت الرضا نیز در عصرهای جمعه به کار پاسخگویی به سوالات مردم مشغول هستند.

عضو هیئت مدیره پاتوق گفتگو به تعدد، فراوانی و تنوع سؤالات مطرح شده از سوی مردم نیز اشاره کرد و افزود: سؤالات متعددی از سوی مردم و اقشار مختلف مطرح می شود و این نیز به دلیل آن است که در این بخش از شهر اقشار مختلفی حضور می یابند و عمده سؤالات نیز بیشتر درباره حجاب، مسائل اخلاقی و زناشویی، اعتقادی ، سیاسی و مسائل مختلف است.

وی عنوان کرد: در ابتدا افراد با شبهات سیاسی وارد می شوند و سپس سایر مسائل مطرح می شود و آنچه که در این فعالیت به ما کمک می کند اخلاق است، زیرا زمانی که با اخلاق خوش با این افراد برخورد می‌شود بخشی از کار پاسخگویی انجام شده است و فرد مشتاقانه سؤالات دیگر خود را نیز مطرح می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ خاطرنشان کرد: این فضا، فضای مناسبی است و شرایط را فراهم کرده تا افرادی که از این بخش از شهر عبور می کنند سوالات و شبهات خود را مطرح نمایند و بسیاری از این افراد زمانی که روحانی و لباس روحانیت را می بینند مراجعه می کنند، یعنی افراد مختلف به روحانی و لباس روحانیت اعتماد دارند.

حجاب و مسائل سیاسی در رأس سؤالات مردم

حجت الاسلام خطاط یکی از افتخارات مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ را مشرف نمودن افراد از ادیان و مذاهب مختلف به مذهب تشیع عنوان کرد و افزود: سالانه به طور متوسط ۱۲ نفر از ادیان و کشورهای مختلف توسط روحانیون، کارشناسان و مشاوران دینی این مدرسه علمیه شیعه می شوند.

وی اضافه کرد: با همین اقدامات فرهنگی بسیاری نیز باحجاب شده و یا انس با شهدا می گیرند و لذا شرایط خوبی فراهم شده است و آن قطعه پازل یعنی ارتباط افراد با روحانیت دینی برقرار شده است.

برنامه پاتوق فرهنگی یا ویژه برنامه جهاد تبیین با همت و محوریت مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ و با همکاری گروه جهادی پاتوق گفت و گو، دفتر تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان به صورت ویژه در ایام انتخابات و عید غدیر از ۲۷ خرداد به مدت ۱۱ شب در گذر فرهنگی چهارباغ آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

انتهای پیام

پاتوق گفتگوی چهارباغ، گذری برای انس بیشتر با دین و روحانیت+ عکس

پاتوق گفتگوی چهارباغ، گذری برای انس بیشتر با دین و روحانیت+ عکس

پاتوق گفتگوی چهارباغ، گذری برای انس بیشتر با دین و روحانیت+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha