جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کنگره علمی غدیر

حوزه/ کنگره علمی غدیر با موضوع «خدا و غدیر» از سوی مؤسسه غدیرستان و با همکاری بنیاد فرهنگی امامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا شریفی، مدیر مسئول مؤسسه غدیرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح فعالیت های این مؤسسه پرداخت و اظهار داشت: غدیرستان به عنوان یک مرجع عالی علمی تخصصی غدیر قریب به ۲ دهه ای است که از فعالیت آن می گذرد و در طول این مدت در ابعاد مختلفی رسالت تبلیغی خود را انجام داده است.

وی با بیان این که چاپ کتاب و نشریه‌ها و برگزاری نشست ها و کنگره های علمی یکی از ابعاد فعالیتی مؤسسه غدیرستان است، افزود: تربیت مبلغین، مدرسین و مؤلفین غدیر و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز بعد دیگر فعالیت و از اصول و اهداف مؤسسه غدیرستان است.

مدیر مسئول مؤسسه غدیرستان، برگزاری جشن های میدانی غدیر در ایستگاه ها و یا به صورت متمرکز در یک مکان خاص با هدف تقویت تداوم ارتباط مردم با غدیر و بهره مندی از آن را از دیگر فعالیت های غدیرستان برشمرد.

وی ادامه داد: علاوه بر دیگر فعالیت ها در دو دهه اخیر، غدیرستان هفدمین سال برگزاری دوره های آموزشی غدیر را پیش رو دارد و تمام فعالیت های صورت گرفته این مؤسسه در سال های گذشته در لوح های فشرده، پک های آموزشی و اپلیکیشن غدیرستان جمع آوری شده و همچنین در سایت غدیرستان به نشانی https://www.ghadirestan.com نیز موجود است و به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

شریفی با بیان این که امسال دوره ها و فعالیت های غدیرستان با عنوان جدید «خدا و غدیر» در حال برگزاری و پیگیری است، خاطرنشان کرد: این دوره ها در مشهد مقدس با همکاری مکتب حضرت خدیجه(س) برای خواهران در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت و با همکاری گروه الهادی در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و در اصفهان نیز با حضور ۴۰۰ نفر از خواهران و برادران به مدت ۲ روز در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ خردادماه سال جاری برگزار گردید.

وی گفت: همچنین در قم مقدسه در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ کنگره علمی غدیر با موضوع «خدا و غدیر» با همکاری بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار می شود و در این کنگره ۱۸ نفر از برگزیدگان ارائه مقاله داشته و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و همزمان دوره «غدیر کلاس فوری» با موضوع «خدا و غدیر» در روز عید مباهله برگزار خواهد شد.

مدیر مسئول مؤسسه غدیرستان، تقویت پشتوانه های علمی برای غدیر را از دیگر رسالت های مؤسسه غدیرستان عنوان کرد و افزود: در بحث تقویت پشتوانه های علمی کتاب هایی همچون «غدیر تا فاطمیه»، «تجلی غدیر در عصر ظهور»، «غدیر و دشمنان»، «غدیر با قرآن نسخه فوری»، «مهندسی تبلیغ غدیر»، «غدیر کلاس فوری»، «خانواده غدیری»، «غدیر در خانواده»، «خطبه غدیر چیست»، «پیام آسمانی غدیر- خطبه غدیر»، «خطبه غدیر نگاه فوری»، «غدیرستان در تبلیغ غدیر»، «غدیر در آینه شعر»، «غدیر در یک نگاه - انگلیسی»، «تبلیغ غدیر در کرونا» و از همه مهم تر «دانشنامه غدیر» چاپ شده است که دانشنامه به صورت واژگانی طراحی شده و ۸ سال زمان برده است.

وی طراحی و تدوین سایت «ویکی غدیر» را از دیگر فعالیت های مؤسسه غدیرستان برشمرد و بیان داشت: این سایت با پشتوانه دانشنامه غدیر آغاز به کار کرده است که با بارگذاری مقالات و مباحث بیشتر در موضوع غدیر به زودی و در آینده نه چندان دور شاهد یک ذخیره بسیار عالی برای شیعیان و محققان خواهیم بود و در حال حاضر ویکی غدیر با ۱۸ رده و حدود سه هزار مقاله در دسترس مخاطبان قرار دارد.

شریفی در ادامه موضوع تبلیغ به صورت میدانی را از دیگر فعالیت های غدیرستان دانست و گفت: در عرصه تبلیغی مبلغان برای برگزاری این ایام به صورت دهه و فرهنگ سازی آن تلاش می کنند؛ از سویی نیز ما برپایی ایستگاه های جشن و اطعام غدیر در خیابان ها و بیرون از مساجد و تکایا را دنبال می کنیم که طی این سال ها قریب به ۴ هزار ایستگاه جشن با قرائت خطبه غدیر در سراسر کشور و با همکاری مؤسسه غدیرستان برپا شده است.

وی در پایان با تأکید بر این که ما باید ذهن مردم را با مسئله غدیر درگیر کنیم، اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر برگزاری مسابقات روزانه از طریق سایت و کانال ایتا که هدایای آن روزانه و نقدی تقدیم می‌شود، اقدام به برگزاری مسابقه از کتاب «خطبه غدیر چیست» کرده ایم که این مسابقه از طریق کانال و سایت غدیرستان برگزار می شود و پس از برگزاری آزمون از نفرات برتر تجلیل به عمل آمده و هدایایی تقدیم می شود.

کنگره علمی غدیر با موضوع «خدا و غدیر» برگزار می‌شود

کنگره علمی غدیر با موضوع «خدا و غدیر» برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha