جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
جشن غدیر

حوزه/ در نشست مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد و دبیر ستاد مردمی شهر غدیر برنامه های جشن ۱۲ کیلومتری در سراسر استان یزد تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری به مناسبت هفته تبلیغ و سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی و نیز تشریح برنامه های برپایی نزدیک به ۱۲ کیلومتر موکب در سراسر استان یزد، اظهار کرد: اطعام غدیر امسال همچون سال گذشته به صورت ویژه در موکب های غدیر با همکاری نیروهای مردمی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: روزه داری و ترویج فرهنگ اطعام غدیر به صورت افطاری نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی در دستور کار موکب های غدیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: تمام مددجویان نهادهای حمایتی استان یزد در روز غدیر میهمان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام خواهند بود و برپایی نماز عید غدیر به امامت آیت الله احمدی فقیه در صبح روز عید در حسینیه امیرچخماق از دیگر برنامه های صبحگاهی این روز است.

حجت الاسلام نجیمی، از دیگر برنامه های عید غدیر در استان را برگزاری مسابقات کتابخوانی، ورزشی و تبیینی برشمرد و افزود: خطبه خوانی غدیر و ترویج و احیای زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام از جمله برنامه های شاخص‌ این روز است.

وی احیای «عید مباهله» از عید قربان تا عید مباهله (۲۴ذی الحجه) را از جمله مهم ترین برنامه‌های چند سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد و گفت: برای احیای این مهم و اضافه کردن روزهای شادی استان یزد در حال برنامه ریزی هستیم.

از پخت ۴۰ هزار پرس غذای گرم تا پخت کیک ۱۱۰ کیلومتری در یزد

در ادامه این نشست، علی بهشتی دبیر ستاد مردمی شهر غدیر در استان یزد در جمع خبرنگاران حضور یافت و با تبریک ایام دهه ولایت و امامت از اهالی رسانه استان برای حضور در مراسم و برنامه های عید غدیر دعوت کرد.

وی درباره زمان برگزاری و برپایی موکب های شهر یزد، اظهارداشت: این برنامه در سه شنبه همزمان با عید غدیرخم از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۳ از محل چهارراه بعثت تا حسینیه امیرچخماق یزد برگزار می‌شود.

وی، ادامه داد: ۱۱۰ موکب پذیرایی و فرهنگی با ویژه برنامه‌های قرآنی، نهج البلاغه، برپایی موکب تخصصی درمان با حضور متخصصان و فوق تخصصان با ویزیت رایگان و موکب های تخصصی کودکان با پذیرایی کودکانه از مهمانان و شرکت کنندگان در طول یک کیلومتر جشن چهارراه بعثت تا خیابان قیام و میدان امیرچخماق پذیرایی می کنند.

دبیر ستاد مردمی شهر غدیر در استان یزد، با تأکید بر مردمی بودن جشن ها و بانیان برگزاری مراسم، گفت: پخت غذای گرم برای ۴۰ هزار نفر در قالب طرح اطعام غدیر همزمان با برپایی موکب یک کیلومتری در شهر یزد و نیز پخت و آماده سازی ۱۱۰ متر کیک به مناسبت عید غدیر در مسیر برپایی موکب ها از برنامه های این مراسم در روز عید خواهد بود.

بهشتی در خصوص محدودیت های ترافیکی روز عید غدیر در یزد، گفت: از نیمه شب دوشنبه مسیر چهارراه بعثت تا میدان امیرچخماق با هدف برپایی موکب ها، برای عبور خودروها مسدود است و در روز برگزاری نیز این مسیر و نیز مسیر میدان شهید بهشتی(ره) تا قبل از کوچه «ستی فاطمه» مسدود است.

وی، با اشاره به اولین جشن کیلومتری در استان یزد در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته برای اولین بار در این مسیر موکب های غدیر برپا شد که قریب به ۱۰۰ هزار نفر از برنامه های آن بهره مند شدند و بازدید کردند.

دبیر ستاد مردمی شهر غدیر در استان یزد، از خبرنگاران دعوت کرد تا از محل برپایی موکب ها در نیمه شب غدیر نیز بازدید نمایند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام پاک طینت معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به تشریح برنامه های هفته تبلیغ در استان یزد پرداخت.

وی، ذی الحجه و مناسبت های آن خصوصا از نهم تا ۲۴ ذی الحجه را برای شیعیان حائز اهمیت خواند و واقعه مباهله را برای خبرنگاران روایت کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به همزمانی بحث انتخابات و هفته تبلیغ اظهار داشت: مبلغان در سطح استان اهمیت حضور حداکثری در انتخابات را در این ایام و جشن های غدیر و به مناسبت دهه امامت و ولایت برای مردم بیان می کنند.

پاک طینت از برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی و مداحان خواهر استان خبر داد و گفت: خانم رفیعی به عنوان مسئول این شورا انتخاب شد و در طول سال برای ارتقای سطح علمی مداحان و مبلغان دوره های اموزشی برگزار می شود.

مسیرهای برگزاری موکب های غدیر در استان یزد

براساس این گزارش، شریفیان مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص مسیرهای برگزاری موکب های غدیر در سطح استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، اظهار داشت: در شهر یزد در سه نقطه موکب های غدیر شامل پردیس فرهنگی در مکان ترمینال سابق و محل برگزاری برنامه شبانگاهی شادراه غدیر، مسجد الزهرا انتهای بلوار پاسداران در شب عید غدیر، و نیز مسیر چهارراه بعثت تا میدان امیرچخماق به طول یک کیلومتر در عصر عید غدیر تا نیمه شب برگزار می شود.

وی، مسیرهای برگزاری مراسم در اکثر نقاط استان را به شرح زیر اعلام کرد:

در شهر ابرکوه این جشن کیلومتری از بلوار ابوریحان بیرونی تا بلوار شهید جلائی همراه با نماز مغرب و عشا در چهارم تیرماه برگزار می شود.

مراسم برپایی موکب های غدیر در شهرستان اشکذر در روزهای چهارم و پنجم تیرماه به صورت محله ای در چند نوبت صبح و عصر و شامگاه و برپایی موکب ها همراه با برنامه های فرهنگی در شهر بافق همزمان با شامگاه چهارم تیر از میدان شهدا تا امامزاده عبدالله علیه السلام بافق برگزار می شود.

در شهر بهاباد و در صبح عید غدیر همزمان با پنجم تیرماه موکب هایی همراه با برنامه های فرهنگی از میدان شهدای گمنام تا مسجد جامع به طول یک و نیم کیلومتر و در شهر تفت در عصر عید غدیر تا شامگاه عید در خیابان ۲۲ بهمن به طول یک کیلومتر برگزار می شود.

در شهرستان خاتم همزمان با عصر عید غدیر تا شامگاه از خیابان امام تا میدان جمهوری (مسجد جامع تا پارک امیر) قریب به یک کیلومتر برگزار می شود.

در شهر زارچ نیز همزمان با عصر عید غدیر تا نماز مغرب و عشا از میدان ولیعصر تا میدان امام حسین (ع) به طول یک و نیم کیلومتر با برپایی موکب هایی همراه با برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

در شهر مروست همزمان با شب عید غدیر جشنی در حسینیه بزرگ مروست برپا می شود و در شهر مهریز همزمان با پنجم تیرماه و شامگاه عید غدیر جشنی از میدان ولیعصر تا مسجد امیرالمومنین (براستین) به طول یک و نیم کیلومتر برگزار می شود.

در شهر میبد از ساعت ۸ تا ۱۴ همزمان با عید غدیر جشن بزرگی همراه با برپایی موکب ها از میدان ۱۵ خرداد تا حسینیه بزرگ در خیابان فیروزآباد به طول دو و نیم کیلومتر برگزار می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha