پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
غدیر

حوزه/ امام‌جمعه کاشمر از برگزاری جشن‌های عید غدیر در سه روستای زنده جان، محمدیه و کسرینه که بیشترین خسارت را در زلزله اخیر دیده‌اند طی مدت سه شب در پارک‌های این روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر، در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر وی برگزار شد، با گرامیداشت عید غدیر، اظهار کرد: به تعبیر برخی از اندیشمندان غدیر از عاشورا نیز مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه اگر به غدیر بی‌توجهی نمی‌شد، عاشورا ایجاد نمی‌شد، اظهار کرد: غدیر پیشنهاد اسلام به تمامی بشر است و تنها یک تفکر شیعی و مذهبی نیست.

امام جمعه کاشمر تنها راه نجات بشر را توجه به غدیر دانست و گفت: باید به بشر فهماند که همه ما به یک حکومت معنوی و اینکه تحت حاکمیت شخصی معصوم و مورد تأیید الهی است، احتیاج داریم.

طاهری بیان کرد: برای اینکه غدیر مظلوم و غریب نماند، برنامه‌هایی را ستاد مردمی غدیر در شهرستان پیشنهاد داده است که بیشتر برای ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف است.

وی پیاده‌روی باشکوه حرم تا حرم که از امامزاده سید حمزه(ع) تا امامزاده سید مرتضی(ع) برگزار می‌شود را یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: سال گذشته بالغ‌ بر ۱۴ هزار نفر برای شرکت در این راهپیمایی در سامانه ثبت‌نام کردند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد و حتی بیشتر در مراسم پیاده‌روی روز غدیر شرکت کنند، افزود: برای تکریم و تعظیم کسانی که پیاده‌روی می‌کنند، حدود ۱۰ موکب در مسیر راهپیمایی پیش‌بینی شده است.

طاهری از برگزاری جشن‌های عید غدیر در سه روستای زنده جان، محمدیه و کسرینه که بیشترین خسارت را در زلزله اخیر دیده‌اند طی مدت سه شب در پارک‌های این روستاها خبر داد.

وی برگزاری مسابقات مختلف، اهدای انگشتر در روز حاتم‌بخشی، اطعام علوی، جلسه سادات با هزار نفر و اهدای شال سیدی، مسابقه کتاب‌خوانی، اجرای ورزش باستانی و... را از جمله برنامه‌هایی دانست که در روز عید غدیر در شهرستان اجرا خواهد شد.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه در این ایام باید خانواده‌ها را تشویق نمود تا القاب حضرت علی(ع) را بر روی فرزندان خود بگذارند، بیان کرد: باید جشن‌های عید غدیر به بهترین نحو و پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha