جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 1165668
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
برنامه غدیر در یزد

حوزه/ دبیر اطلاع‌رسانی ستاد مردمی غدیر استان یزد، اهم برنامه های متنوع به مناسبت عید سعید غدیر در یزد را تشریح کرد.

امیرعباس حیران، دبیر اطلاع‌رسانی ستاد مردمی غدیر استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد با تبریک ایام دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: به همت ستاد مردمی غدیر استان یزد و با مشارکت هیئات مذهبی شهرستان یزد مراسم عید مرتضی علی(ع) صبح روز سه شنبه پنجم تیرماه همراه با اقامه نماز عید به امامت آیت الله احمدی فقیه برگزار می شود.

وی، از آماده سازی برنامه های متنوع و شاد در سطح استان یزد خبر داد و افزود: برنامه ها از ساعت هفت و نیم صبح با قرائت دعای ندبه در حسینیه امیرچقماق آغاز می شود و سپس حرکت دسته موتورسوار از امامزاده سید محمد جعفر علیه السلام به طرف میادین امام حسین، امام علی و امامزاده جعفر علیهم السلام با عنوان حرم تا حرم حرکت می‌کنند و نیز دوچرخه سواری به همین مناسبت مسیر چهارراه دولت آباد تا حسینیه امیرچقماق را می‌پیمایند.

دبیر اطلاع‌رسانی ستاد مردمی غدیر استان یزد، از حرکت دسته شادی با حضور سادات و اقشار مختلف مردم از مسیرهای امامزادگان سیدالصحرا و امامزاده جعفر علیهم السلام و تجمع در میدان بعثت خبر داد و گفت: پس از اجتماع مردم در ساعت هشت و نیم صبح در میدان بعثت مراسم به صورت رسمی با پیاده روی و اجرای مولودی خوانی تا حسینیه امیرچقماق ادامه می یابد.

حیران ادامه داد: پس از عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای امیرچقماق، نماز عید به امامت آیت الله محمد حسین احمدی فقیه اقامه و سپس سلسله برنامه های مفرحی نظیر اجرای گروه‌های سرود، ورزش باستانی و اجرای مسابقه و هم‌خوانی مداحان اجرا می‌شود.

دبیر اطلاع رسانی ستاد مردمی غدیر استان یزد؛ اطعام چندهزارنفری عید سعیدغدیر و اهدای پرچم و بادکنک به کودکان را از دیگر برنامه ها همزمان با شب ور وز عید غدیر در سطح استان یزد برشمرد و افزود: امسال هیئات مذهبی گلچینان، دلباختگان موعود، ختم صلوات، امامزاده سیدالصحرا و انصارالعباس در برپایی این مراسم مشارکت دارند.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه غدیر با عنوان «شادمانه غدیر» که از شامگاه پنجشنبه ۳۱ خردادماه آغاز شده است تا سه‌شنبه پنجم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل پردیس فرهنگی(ترمینال قدیم) و با برپایی غرفه‌های متعدد و برپایی جشن بزرگ غدیر ادامه می‌یابد.

این جشن شبانه با ۱۰ هزار مترمربع برای برپایی غرفه‌ها، ۱۰ هزار متر مربع برای برپایی جشن با ظرفیت بیش از چهار هزار نفر در نظر گرفته شده و ۱۵ هزار مترمربع نیز برای پارکینگ وسایل نقلیه شهروندان میهمان زیرسازی شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha