جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
نیکوک

حوزه/ سخنگوی شبکه مردمی احسان از آغاز به کار یک طرح نیکوکاری جدید با ماموریت تأمین بسته های کامل البسه نو با عنوان «نیکوک» به مناسبت عید غدیر خم برای ۲۰ هزار نیازمند خبر داد.

امیر رجایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان اظهار کرد: ابعاد و گستره ظرفیت نیکوکاری از یک طرف و میزان محرومیت‌های پیش رو از طرف دیگر، لازم است تا برای ایجاد بهره وری و هم افزایی، حرکتها به صورت جمعی و در قالب پویش های اجتماعی و توسط گروه های نیکوکار مردمی برنامه ریزی و عملیاتی شوند.

وی افزود: با توجه به بررسی ها و سوابق موجود از پویش های مردمی احسان، یکی از شروط توسعه و ماندگاری یک طرح و تبدیل آن به یک جریان نیکوکاری آن است که نیکوکاران و گروه های نیکوکار مردمی، دغدغه واقعی همکاری و مشارکت داشته باشند و این زمانی اتفاق می افتد که نیکوکاران و گروه های مردمی ببینند که داعیه داران پویشهای مردمی احسان و نیکوکاری حقیقتا هیچ انتفاع و بهره برداری از آن موضوع نداشته و نخواهند داشت.

رجایی عنوان کرد: اولین تجربه مثبت در این خصوص، طرحی برای حل مسئله و دغدغه عمومی نسبت به اطعام نیازمندان بود، که در سال ۱۳۹۹ به مناسبت عید غدیر و بر اساس سنت حسنه و دیرینه اطعام غدیر، موضوع اطعام نیازمندان مطرح شد و در طرحی به نام "سفره پدری" با تاسی از امیرمومنان(ع) در الگوی کیسه به دوشی و رساندن غذا به درب خانه نیازمندان، برنامه با مشارکت خیرین و همت گروه های نیکوکار مردمی در شناسایی نیازمندان واقعی و توزیع اطعام میان ایشان آغاز شد.

وی با اشاره به روند کار این طرح از سال ۹۹ تاکنون عنوان کرد: فراخوانی برای همه گروه های فعال در عرصه اطعام نیازمندان داده و سعی شد از ظرفیت نیکوکاران مردمی شهرو استان اصفهان استفاده شود، همچنین تاکید شد طرح به صورت مستمر در طول سال به صورت مستمر و هفتگی اطعام نیازمندان توسط گروه های نیکوکار مردمی در محلات ، حاشیه شهرها و روستاها انجام شود.

سخنگوی شبکه مردمی احسان خاطر نشان کرد: هدف از این طرح تسهیل گری در تامین اقلام غذایی و طبخ غذا است به گونه ای که نهایتا غذای ارزان و با کیفیت و همراه با حفظ اصل کرامت انسانی، بسته بندی و توسط گروه های مردمی میان نیازمندان واقعی توزیع شود.

رجایی با تاکید بر استمرار این طرح در طی سال های اخیر تصریح کرد: این جریان حدود چهار سال است که به کار خود ادامه می دهد و در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار وعده غذایی در ماه توسط طرح سفره پدری با همت و همکاری گروه های نیکوکار مردمی توزیع می شود.

وی بیان داشت: از آنجا که در شرایط اقتصادی هستیم که شاید دهکهای پایین اقتصادی ممکن است در تهیه پوشاک مناسب در مضیقه باشند، از سوی خیرین دغدغه مندِ کرامت مومنین و جامعه اسلامی، برای حمایت از خانواده های مددجو منابعی تامین گردید تا شروع طرحی برای پایه گذاری تامین پایدار پوشاک نیازمندان باشد. لذا این طرح به تأسی از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی اکرام و بخشش لباس مطابق آن روایت مشهور که لباس نوی خود را در شب عروسیشان بخشیدند با عنوان " نیکوک" و با هدف تامین البسه نو، با کیفیت و مناسب برای نیازمندان تعریف و آغاز شد.

سخنگوی شبکه مردمی احسان افزود: فلسفه نام "نیکوک" معنای کوک نیک است که خاطر نشان است هر کوک این البسه، از مهر و احسان مومنانه ای است که برای خریدن آبروی خواهر و برادر دینی زده می شود،

وی بیان کرد: در این طرح با همت خیرین، سعی داریم کار خیر را ارزان، آسان، فراگیر و همگانی کنیم و در عین حال کیفیت اقلام را برای تامین لباس نیازمندان نیز در نظر داریم.

سخنگوی شبکه مردمی احسان عنوان کرد: در ابتدا، این طرح با هدف تهیه ۲۰ هزار دست لباس نو برای نیازمندان شناسایی شده در اقصا نقاط استان اصفهان برنامه ریزی شده و قرار است این طرح نیز همانند "سفره پدری" به صورت مستمر کار خود را در طول سال ادامه دهد.

وی تاکید کرد: در طرح نیکوک، مشارکت خیرین کلان، حذف واسطه ها، خرید انبوه و عامل صرفه در مقیاس باعث شده تا البسه با قیمت بسیار مناسب در معرض گروه های نیکوکار مردمی قرار گیرد تا آنها بهتر بتوانند با منابع خیر محلی لباس نیازمندان شناسایی شده را تامین کنند.

رجایی به راه های ارتباطی و شیوه های کمک در این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح افراد می توانند به سامانه آدرس nicook.ir مراجعه کرده و اقدام به خرید البسه ای که در سامانه فراهم شده، بکنند و یا از طریق درگاه پرداخت رقم اکرام مد نظرشان را برای پرداخت هزینه البسه نیازمندان واریز نمایند.

وی افزود: هم چنین خیرین می توانند از هر کجای ایران اسلامی برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۰۰۰۷۲۷۲ تماس حاصل نموده و نوع مشارکت خود با شبکه مردمی احسان را انتخاب بفرمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha