جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 1165640
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
غدیر

حوزه/ همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت با حضور مسلمانانی از ۶۰ کشور دنیا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت با حضور طلاب از ۶۰ کشور دنیا در شهر اراک برگزار شد.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت با اشاره به مسئله مهم پیشوایی، امامت و حاکمیت از نگاه اسلام گفت: مهمترین موضوع زندگی بشر، زندگی فردی به ویژه زندگی اجتماعی بشر مسئله پیشوایی و حاکمیت است که اگر این مسئله در مسیر و مبنایی درست شکل گرفت سایر امور زندگی انسان از جمله زندگی فردی، اجتماعی، بین‌المللی و روابط میان ملت‌ها و جوامع بر مسیر صحیح حرکت خواهد کرد و اگر این بنا کج نهاده شد همه بخش‌های دیگر هم آسیب می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی با بیان شخصیت برجسته خادم ملت شهید رئیسی، افزود: او با همه خلوص وجود عمر خود را در راه خدمت به انسان‌ها، جامعه، مردم و محرومان قرار داد و همراهان شهید هم از جمله شهید امیرعبداللهیان صدای مقاومت اسلامی و محرومان بود.او گفت: نتایج حکمرانی و حاکمیت اهل ظلم و باطل را در دنیا می‌بینیم، این کشتارهایی که در فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد نتیجه حکمرانی غیرصالحان است. پیشوایی صالحان رهایی‌بخش است و می‌تواند بشر را از گرفتاری‌ها نجات دهد و بشارتی است که خدا به همه انسان‌ها در تاریخ داده و این افق پیش‌روی بشر است به همین دلیل انسان‌ها در طول تاریخ برای رسیدن به آن امیدوارانه تلاش می‌کنند. غدیر سرچشمه‌ای است که زلالش در طول تاریخ بشر تا رسیدن به این افق روشن و آینده درخشان بشر جریان دارد و در روایات مختلف به جایگاه ولایت و پیشوایی تاکید شده است.

دبیر همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت هم گفت: این همایش ۲۲ دوره برگزار شده و در جامعه‌المصطفی العالمیه برگزار می‌شود و هر سال یک استان متولی برگزاری است.حجت‌الاسلام سنجری افزود: این همایش برگرفته از واقعه غدیر است که باید پیام و معارف آن آموزش داده شود بنابراین هر ساله طلاب و دانش‌پژوهان از حدود ۶۰ تا ۸۰ کشور دنیا از جمله آفریقا، پاکستان، هندوستان، آمریکا، نروژ، انگلیس و ... در این همایش شرکت می‌کنند.

وی گفت: امسال طلاب از حدود ۶۰ کشور دنیا در این همایش شرکت کردند و در ابتدا که هنوز زبان فارسی را یاد نگرفته‌اند متون غدیر را همزمان با زبان فارسی آموزش می‌دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha