جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این‌که دشمنان خدا در دورانی که جبهه مقاومت پرچم اسلام ناب را بلندآوازه قرار داده، به دنبال ذلیل سازی امت سرافراز ایران اسلامی هستند، گفت: دشمنان به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو هستند؛ اما مردم قطعاً با حضور در پای صندوق‌های رأی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی در محفل جشن هفتمین شب دهه امامت و ولایت در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تأکید بر اهمیت احیای غدیر قدم‌نهادن در این مسیر را تجلی خادمی اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و با تبریک دهه ولایت و عید غدیر توضیحاتی را دررابطه‌با یادگاری‌های امام هادی علیه‌السلام اشاره نمود و اظهار داشت: زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام از جمله آثاری است که قرائت آن برکات زیادی به همراه دارد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) تهران با بیان این که در گستره تاریخ هرجا پرچم پر آوازه مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بلند شد، مستکبرین عالم حمله و هجمه‌های سنگین فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را تحمیل کردند، اظهار داشت: اگر در هر نقطه عالم، در روستا و شهرها پرچم مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بلندآوازه باشد باید آماده باشید که اموی مسلک‌ها، داعش مسلک‌ها، ظالمین و مستکبرین از داخل و خارج به شما حمله کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به دوران زندگی امام هادی علیه‌السلام، ابراز داشت: وقتی دشمن بعد از شهادت امام جواد علیه‌السلام، نتوانست امام هادی علیه‌السلام را کنترل کند، ایشان را از مدینه به دورترین نقطه از محل زندگی شیعیان، مؤمنین و مسلمانان تبعید کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی به شرایط سامرا در دوران امام هادی علیه‌السلام و خفقان حاکم بر شیعیان در آن زمان اشاره نمود و اذعان داشت: وقتی امام هادی علیه‌السلام را از مدینه به سامرا تبعید می‌کردند، در روز عید غدیر به شهر نجف و حرم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مشرف شده، در آنجا زیارت غدیریه را بیان می‌کنند.

وی زیارت غدیریه را از مستندترین، معتبرترین و باعظمت‌ترین زیارت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و اظهار داشت: در زیارت غدیریه بیش از ۳۰ آیه در فضیلت مولی‌الموحدین و مناقب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ذکر و بیش از ۱۰۰ منقبت و فضیلت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام یادآور شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبیین سند زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام، به فرازهایی از آیات قرآن مرقوم در زیارت غدیریه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بر اساس آیات الهی حقیقت رسالت نبوی انجام داده نشده است، اگر این اسلام ناب واقعی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام مشخص و معرفی نشود.

وی با اشاره به این که باید آیات مرتبط با عید غدیر را در قالب مسابقه بین آحاد جامعه نشر و بسط داد و امت را متوجه فضائل امام علی علیه‌السلام ساخت، اظهار داشت: آیه شریفه «وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ» یکی از بارزترین آیات روز عید غدیر است؛ امام صادق علیه‌السلام اشاره می‌کنند که در روز غدیر که پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله دست امام علی علیه‌السلام را بالا بردند، دشمنانی که می‌خواستند اثری از علی مرتضی و اولاد طاهرینشان نماند، دسیسه‌هایی را آغاز کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی با بیان این که دشمنان خدا در دورانی که جبهه مقاومت پرچم اسلام ناب را بلندآوازه قرار داده، به دنبال ذلیل سازی امت سرافراز ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو هستند؛ اما مردم قطعاً با حضور در پای صندوق‌های رأی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را به نمایش خواهند گذاشت.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) تهران با اشاره به این که نماد عمامه در روز عید غدیر به‌عنوان پرچم و نماد ولایت بر سر مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام قرار گرفت و علمای شیعه از آن روز تا کنون آن را به‌عنوان نماد دفاع از ولایت بر سر خود دارند، اذعان داشت: امام صادق علیه‌السلام در روز عید غدیر دشمنانی که بغض و کینه عجیبی نسبت به امیرالمؤمنین(ع) داشتند، با نگاه، اشاره و گفتار بدترین اهانت‌ها را به امیرالمؤمنین علیه‌السلام و پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ابراز کردند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: آیه ۵۱ سوره قلم، مربوط به ولایت مولی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و روز غدیر و عظمت آن است؛ باید آیاتی که مرتبط با روز غدیر است را در قالب‌های متنوع تبیین و پیام غدیر را در جامعه نهادینه سازیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی زیارت جامعه کبیره را دومین یادگاری امام هادی علیه‌السلام دانست و با تأکید بر این که انس با قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام بالاترین حرزهاست، اذعان داشت: هرچه برکت و حرز می‌خواهید در خانه اهل‌بیت علیهم و در انس با آیات الهی نهفته شده است.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روایتی از امام هادی علیه‌السلام بر اهمیت توجه به عظمت قبه اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تصریح نمود و اظهار داشت: امام هادی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «إنَّ للّه بُقاعاً یُحِبُّ أن یُدعی فیها فَیَستَجیبُ لِمَن دَعاهُ»؛ خداوند متعال بقعه‌های مبارکی دارد که دوست دارد در آنجا دعا شود تا مستجاب کند؛ از این رو دعا تحت قبه و قبر شریف اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مستجاب می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که استجابت دعا تحت قبه اباعبدالله(ع) دیروزود دارد، ولی سوخت‌وسوز ندارد و در نازل‌ترین مرحله دفع بلاهای بزرگ می‌کند، خاطرنشان کرد: معرفی عظمت حرم امام رضا علیه‌السلام و آثار زیارت آن از یادگاری‌های امام هادی علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی در پایان سخنان خود با بیان این که هروقت حوزه‌های علمیه مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام ضعیف شدند، خرافات، سحر، جادو و رمالی و هزاران انحراف اوج می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امام هادی علیه‌السلام هر روزی را منتسب و متعلق به امام معصوم علیه‌السلام ذکر کرده، می‌فرمایند، این که گفته می‌شود با ایام دشمنی نکنید، یعنی با معصوم و انسان کامل که اوج انسانیت و مرج کمالات الهی است مقابله نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha