پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه آبدان

حوزه/ امام جمعه آبدان گفت: راه و مسیر امامین انقلاب و ولایت فقیه، مسیر غدیر است، امروز برای اینکه این مسیر را حفظ کنیم و ادامه دهیم باید به انتخابات دعوت کنیم، تشویق کنیم و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام امین زارعی امروز در مراسم جشن ولایت روستای جاشک، عید غدیر را متعلق به همه بشریت دانست و اظهار داشت: چون غدیر معنای حاکمیت عدل و فضیلت است و عدل و فضیلت متعلق به همه است.

امام جمعه آبدان، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید قربان به مردم روستای جاشک، غدیر را ایجاد کننده شاخص و معیار تا آخر دنیا دانست و تأکید کرد: مسلمانان می‌توانند از این شاخص استفاده کنند و مسیر عمومی امت اسلامی را مشخص کنند که در چه مسیری حرکت کنند، امروز غدیر خیلی می‌تواند به ما و کشور کمک کند، راه درست را غدیر می‌تواند به ما نشان دهد که راه درست را پیدا کنیم و گمراه نشویم.

حجت الاسلام زارعی، واقعه غدیر را نشانه عظمت و جامعیت اسلام برشمرد و گفت: ما نباید از واقعه غدیر استفاده کنیم و اسلام را تضعیف کنیم، به بیان دیگر اگر واقعه غدیر را اختصاص به شیعه بدانیم و آن فرقه‌ای کنیم، اسلام تضعیف می‌شود، چرا که غدیر متعلق به همه مسلمانان بلکه همه انسان هاست و اختصاص به شیعه ندارد، غدیر با مضمون والا مختص همه بشریت است.

وی تصریح کرد: غدیر معنای حاکمیت عدل است، حاکمیت فضیلت است، عدل و فضیلت متعلق به همه است، معنای حاکمیت ولایت خداست، غدیر را برای همه بشریت بدانیم، مسلمانان حقیقتا می‌توانند از واقعه غدیر برای هدایت جهان و بشریت به نحو احسن و کافی استفاده ببرند.

وی غدیر را به دلیل اینکه دو کارکرد دارد مایه قدرت اسلام برشمرد و ابراز کرد: یک، عامل یأس کفار شده که در آیه سوم سوره مبارکه مائده می‌فرماید: امروز کافران از دین شما نا امید شدند، مگر در روز غدیر چه چیزی به دین اضافه می‌شود که دشمنان نا امید می‌شود، روز غدیر رهبری جامعه اسلامی مشخص می‌شود، ولایت را معین می‌کنند، نظام و حکومت اسلامی و امامت در جامعه اسلامی مطرح می‌شود.

حجت الاسلام زارعی گفت: غدیر عامل غلبه اهل حق است، در سوره مائده آیه ۵۶ می‌فرماید: کسانی که ولایت خدا و رسول خدا و کسی که ایمان آورده را بپذیرد، حزب الله هستند، حزب الله یعنی کسانی که از ولایت خدا پیروی می‌کنند، در ادامه می‌فرماید، حزب خدا غالب می‌شود و این قطعی و سنت تغییر ناپذیر است، وقتی غدیر این دو کارکرد را داشته باشد اسلام و امت اسلامی قدرت می‌گیرد.

رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در بخش آبدان، به مطرح شدن مسئله مهمی در غدیر که باعث قدرت اسلامی می شود اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که خداوند به پیامبرش می‌فرماید: اگر این کار را انجام ندهی ۲۳سال مجاهدت و تلاش تو به هدر می‌رود، مسئله ولایت و امامت است، اگر ابلاغ نکنی و امیرالمومنین را معرفی نکنی تمام زحمات تو به هدر می‌رود.

امام جمعه آبدان با بیان اینکه باید ادامه دهنده غدیر باشیم، اظهار کرد: همین اطلاعی که من و شما به بچه‌ها و به دوستان و آشنایان بگوییم خیلی خوب است اما کافی نیست، امروز اگر می‌خواهیم غدیر را ادامه دهیم تبلیغ برای انتخابات کنیم.

وی تأکید کرد: راه و مسیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مسیر غدیر است، امروز برای اینکه این مسیر را حفظ کنیم و ادامه دهیم باید به انتخابات دعوت کنیم، تشویق کنیم و تبیین کنیم.

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: شاخص‌های نامزد اصلح را برای دوستان تشریح کنیم تا هم حضور پرشوری داشته باشند و هم نامزد اصلح و مورد نظر نظام اسلامی را انتخاب کنند، تا جامعه ما همانطور که در دولت شهید رئیسی رو به جلو رشد بزرگی کرده، رشد آن ادامه پیدا کند و قدرتی که در غدیر مشخص شده با چشم خود بیش از پیش ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha