جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در نشست شورای معاونین گفت: مسئله غدیر، یکی از تاریخی‌ترین مسائل و اساس مذهب و مکتب است و این از وظایف ذاتی، اصلی و اساسی روحانیت است که به این مسئله بپردازد و هرگز آن را کم‌رنگ نبیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در نشست شورای معاونین، ضمن تبریک ایام باسعادت دهه امامت و ولایت و سالروز بزرگداشت غدیر گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال، به وظایف خودمان در ارتباط با امامت و ولایت که از جمله مسائل بسیار مهم تاریخی به‌عنوان اساس مذهب و مکتب است عمل نماییم و بتوانیم باهمت و عزم، رسالت خود در ابلاغ پیام غدیر را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری نقل شده بود که به ایشان کسانی ایراد گرفته بودند چرا این اندازه مسئله کربلا را با جزئیات دنبال می‌کنید؛ ایشان پاسخ داده بودند: ما از قضیه غدیر درس گرفتیم که قضایای تاریخی اگر درست روایت نشود و بدان پرداخته نشود، یا آن‌ها تحریف و یا در مرور زمان به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن تبیین پرداختن به مسئله غدیر و بزرگ دانستن آن، خاطرنشان کرد: مسئله غدیر، جزء مهم‌ترین اتفاقات در طول تاریخ است، برای درک بهتر اهمیت آن می‌توان به تأکید خداوند متعال در قرآن کردیم دقت کرد که تمام زحمات و تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) را در گرو ابلاغ این پیام دانسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط با تأکید بر اینکه روایت واقعیات تاریخی از جمله غدیر و بزرگ دانستن آن، در تضاد با مسئله وحدت نبوده و منافاتی با طرح آن ندارد، ابراز کرد: این شبهه که پرداختن به مسئله غدیر، به وحدت آسیب می‌زند حرف نادرستی است؛ مسئله غدیر از مسائل و حقایق مهم و اساسی در طول تاریخ و جزئی از تاریخ است که نمی‌توان آن را به فراموشی سپرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در زمان پخش فیلم امام علی (ع) در پاسخ به اعتراض یکی از آقایان، صراحتاً بیان کردند که تاریخ چیزی نیست که انسان بخواهد آن را در مرور زمان تغییر دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط به نقش روحانیت در ابلاغ پیام غدیر اشاره کرد و گفت: هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر و مستندتر می‌بایست به مسئله غدیر به‌عنوان یک مسئله با اهمیت پرداخته شود و این از وظایف ذاتی، اصلی و اساسی روحانیت است که به این مسائل بپردازد و هرگز آن‌ها را کم‌رنگ نبیند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha