شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان‎

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: امروز روحانیت و طلاب باید با لباس خود، فرهنگ شیعه و اهل بیت(ع) را ترویج و تبلیغ کنند و دست گیر مردم باشد، هدایتگری نخستین و مهمترین رسالت یک طلبه و روحانی شیعه است، که پیوست آن با لباس سربازی امام زمان تاثیر آن را دوچندان می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه دوشنبه در بیستمین دوره طرح تلبس دائم طلاب حوزه علمیه اصفهان و جشن عمامه گذاری اظهار کرد: امیدواریم این لباس مایه خیر و برکت و هدایت در درجه اول خود . سپس دیگران است.

وی افزود: بالغ بر ۲۰۰نفر از طلاب در دوره های آموزشی طرح تلبس دائم ادیب شرکت کردند، و تا به اکنون ۱۸۰نفر موفق به گذراندن کلاس های آموزشی شدند و با موفقیت به پایان رساندند.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پوشش خود فی ذاته یک فرهنگ تمام آیین است و در شرایط امروز جهانی پوشش هر قشری نشان از فرهنگ است، لذا لباس سربازی امام زمان و لباس روحانیت در جامعه جهانی یک فرهنگ تمام و کمال از فرهنگ غنی و الهی شیعه بوده است.

وی ادامه داد: در تلبس دائم به لباس روحانیت در جامعه نسبت به مذمت دیگران بی اعتنا باشید چرا که توهین، تحقیر و ناسزا از سوی مردم در زمان اهل بیت نیز وجود داشته است، بنابراین در این راه فقط با خدا معامله کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: امروز روحانیت و طلاب باید با لباس خود، فرهنگ شیعه و اهل بیت را ترویج و تبلیغ کنند و دست گیر مردم باشد، هدایتگری نخستین و مهمترین رسالت یک طلبه و روحانی شیعه است، که پیوست آن با لباس سربازی امام زمان تاثیر آن را دوچندان می کند.

وی اذعان کرد: هجمه شدید دشمن علیه لباس روحانیت و تلاش برای حذف آن از این بابت است که این لباس، لباس خدمت به دین ، شریعت و خدمت است.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: طلاب با شرکت در این دوره طرح ادیب مجهز به مهارت‌های لازم برای تبلیغ دین در سطح جامعه خواهند شد و کسانی که در این دوره عملی و مهارتی شرکت می‌کنند، در حقیقت برای سربازی امام زمان(عج) و تبیین دین اسلام آماده می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha