شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
3

حوزه/ امام جمعه آستارا ضمن انتقاد از کم کاری برخی مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم تصریح کرد: بی شک پیگیری مطالبات مردمی از مهم ترین وظایف مسئولان است.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان گیلان با تأکید بر لزوم تلاش برای حل مشکلات شهرستان آستارا همچون نامناسب بودن راه‌های روستایی و نبود روشنایی کافی در مبادی ورودی شهر گفت: آستارا محل تردد تریلرهای مختلف داخلی و خارجی به مقصد کشورهای آسیای میانه و روسیه است که بارهای صادراتی و وارداتی خود را به مرکز کشور حمل می‌کنند؛ خیلی از این تریلرها از داخل شهر هم عبور می‌کنند و کیفیت جاده‌های درون شهری را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه این مطالبه مردمی را چندین بار از تریبون نماز جمعه بیان کرده است اظهار داشت: این بار نوع مطالبه خود را عوض کردم و گفتم که خود مردم هم باید مطالبه لازم را انجام دهند؛ این بیان با شعار سال یعنی مشارکت مردم نیز هماهنگ بود؛ رهبر معظم انقلاب نقش مردم را بسیار تعیین کننده می‌دانند و با حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی مشکلات برطرف خواهد شد.

وی نقش مردم در مطالبه‌گری را نیز بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: مردم درباره حقوق شهروندی خود باید آگاه باشند؛ مردم باید بدانند که می‌توانند از مسئولان شهری خود مطالبه قانونی و جدی داشته باشند؛ در این مسیر ساز و کار لازم وجود دارد؛ در شهرستان آستارا و کل استان گیلان روزهای سه شنبه روز ملاقات مردمی است؛ یعنی همه مردم می‌توانند بروند و همه رؤسا و مسئولان شهر و استان خود را چهره به چهره ببینند و مطالبه خود را بیان کنند.

حجت‌الاسلام باقری در توضیح ملاقات‌های مردمی در استان گیلان گفت: روز سه شنبه روز ملاقات عمومی مسئولین با مردم در استان گیلان است و به دستور استاندار محترم، جهت رسیدگی به امورات مردم، برگزاری جلسات اداری در ساعت ملاقات عمومی ممنوع است. علاوه بر این برخی ادارات در روز دیگری غیر از سه شنبه نیز ملاقات مردمی دارند و مردم می‌توانند جهت پیگیری امورات خود به آنها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دفتر امام جمعه که بنده در خدمت مردم هستم، ملاقات مردمی محدود به روز خاصی نیست، هر وقت باشم با مردم ملاقات دارم و کار مردم را انجام می‌دهم.

امام جمعه آستارا با انتقاد از برخی مسئولان کم کار شهر که کارهای مردم را انجام نمی‌دهند خاطرنشان کرد: این‌ها اگر خودشان نمی‌توانند از کسی هم مشورت نمی‌گیرند؛ برای مثال اگر راهکاری به نظر شورای شهر نمی‌رسد می‌توانند از دیگران راهکار بگیرند که اینگونه نیست؛ البته قدردان مسئولانی هستیم که به وظایف خود به نحو احسن عمل می‌کنند و برای مردم زحمت می‌کشند.

وی در تشکر از چنین مسئولانی ابراز داشت: در بحث بهداشت و درمان پیشرو هستیم، خانه‌های بهداشت و مسائل درمانی بسیار خوب است؛ در راه‌های بین شهری بعد از تذکراتی که دادیم اقدامات خوبی صورت گرفته است و جاده‌ها خوب آسفالت شده است، روشنی در جاده‌های بین شهری ما خوب است، اما در داخل شهر و جاده‌های روستایی با مشکل روشنایی مواجه هستیم؛ شهرداری آستارا درآمدهای مختلف و زیادی دارد که آسفالت و روشنایی با همت مسئولان شهرداری انجام شدنی است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه به صورت تلفنی درباره اداراتی که کم کار هستند با فرماندار منطقه صحبت کرده است تصریح کرد: به فرماندار پیشنهاد دادم که سرزده در ادارات کم کار حاضر شویم و بر چگونگی کار آن‌ها نظارت داشته باشیم؛ البته خودمان نیز می‌توانیم مشکلات مردم را بررسی کنیم و فرماندار محترم دستورات لازم را صادر کند.

امام جمعه آستارا قرار دادن میز خدمت در مساجد را از دیگر خدماتی عنوان کرد که قصد راه‌اندازی آن در شهرستان آستارا وجود دارد و گفت: بنده و فرماندار و برخی از مسئولان دیگر می‌توانیم در مساجد حاضر شویم و پس از شنیدن مشکلات مردم و جمع بندی این مشکلات را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha