شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب توسط آیت الله کریمی جهرمی در روز عید سعید غدیر خم

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: خدا بر سر این ملت منت گذارده که ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اولاد طاهرینش را بر ایشان ارزانی داشته است؛ لذا باید بکوشیم و قدردان نعمت بزرگ ولایت در سرزمین ایران باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه طلاب و فضلای استان گلستان در روز عید سعید غدیر خم در دفتر آیت الله کریمی جهرمی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تبریک عید عظیم غدیر، بر اهمیت پاسداشت این روز بزرگ تصریح و با بیان این که تنها برای روز غدیر ذکر خاص «الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام» نقل شده است، اظهار داشت: نعمت، نیازمند حمد و شکرگزاری است و نعمت باطنی از بارزترین نعمت‌هایی است که مراحل اعلی را از عالم خاک به جهان افلاک پیموده است.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه غدیر را روز ولایت مطلقه مولی‌الموحدین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام دانست و با تأکید بر این که به امر الهی در روز غدیر ولایت عامه ایشان بر مردم، مؤمنان و اهل دین و دنیا و همه کسانی که دلشان با خداست آشکار شد، خاطرنشان کرد: در این روز حمد می‌کنیم خدا را که ما را با ولایت علی و آل علی آشنا کرد و این بزرگ‌ترین نعمتی است که انسان را در مسیر آقایی و سیادت در دنیا و آخرت قرار داده، در جوار انبیا و اولیا جای می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خدا بر سر این ملت منت گذارده که ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اولاد طاهرینش را بر ایشان ارزانی داشته است، لذا باید بکوشیم و قدردان نعمت بزرگ ولایت در سرزمین ایران باشیم.

وی افزود: لازم و واجب است که همه مسلمانان در اکرام و احترام این روز کمال جدیت را داشته باشند و بکوشند تا با بزرگداشت، این روز را از یاد نبرند و فراموش نکند و دائماً به یاد امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام باشند.

این استاد حوزه بیان کرد: حمد، ثنا و شکر الهی بر ولایت امیرالمؤمنین علی علیه اسلام، انسان را به راه علی و اولاد علی کشانده و با غذای حلال زندگی سعادتمندی را پیش روی انسان ترسیم می‌سازد.

آیت الله کریمی جهرمی با تأکید بر این که عید غدیر، حیات‌بخش است و باید این عید را به حقیقت متجلی بسازیم، اظهار داشت: در دعای تعقیبات نماز صبح می‌خوانیم «اَللَّهُمَّ أَحْیِنِی عَلَی مَا أَحْیَیْتَ عَلَیْهِ عَلِییَ بْنَ أَبِی طَالِبٍ»؛ یعنی خداوندا خواسته‌ام این است که مرا زنده بداری، آن‌گونه که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را زنده نگه داشته‌ای تا سبک و سیره حیات ایشان را مورد عنایت و اهتمام قرار دهم.

وی به فرازهایی از خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه «وَ لَقَدْ کُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) نَقْتُلُ آبَاءَنَا وَ أَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ أَعْمَامَنَا مَا یَزِیدُنَا ذَلِکَ إِلَّا إِیمَاناً وَ تَسْلِیماً» اشاره و با بیان این که راه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در مسیر تسلیم محض در مقابل پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام از دنیا رفت درحالی‌که ذکر نماز بر زبانش جاری بود؛ لذا باید بکوشیم تا در وادی دنیا همواره اهل نماز، عباد و تقوا باشیم.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود به داستانی از تجلی ذوب اولیاءالله در ولایت و آثار و برکات آن اشاره و با بیان این که تک‌تک اعضا و سلول‌های جسم ولایت‌مدار همه‌اش ذاکر علی و آل علی علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: اگر علی و آل علی علیه‌السلام در ذرات وجودمان متجلی شود، در تمام مراحل زندگی دنیا و سعادت در آخرت موفق خواهید بود؛ همواره باید مردم را در راه و رابطه با امیرالمؤمنین علی و آل علی علیه‌السلام قرار دهیم.

گفتنی است، جشن عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب با حضور آیت‌الله کریمی جهرمی برگزار شد و در توصیه‌هایی به طلاب بر اهمیت صیانت از بنیه معرفتی جامعه، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان امروزی تصریح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha