یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
آیت‌الله کریمی جهرمی

حوزه/ خیرین با نیت خداپسندانه، سرمایه خود را به حوزه می دهند و در این میان باید دقت نمود تا این سرمایه، صرف امور تکراری و بی ارزش نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مدیر بنیاد خیرین حوزه های علمیه با آیت الله کریمی جهرمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله کریمی جهرمی در این دیدار، وجود بنیاد خیرین در حوزه های علمیه را مفید دانست و گفت: به طور کلی حضور خیرین در امر رسیدگی به حوزه های علمیه مبارک است، اما در این میان باید دقت نمود این امر خداپسندانه، استقلال حوزه را از بین نبرد.

وی ادامه داد: خیرین با نیت خداپسندانه، سرمایه خود را به حوزه می دهند و در این میان باید دقت نمود تا این سرمایه، صرف امور تکراری و بی ارزش نشود. گاهی خبر می رسد در یک نقطه مدرسه علمیه وجود داشته، اما مجددا مدرسه دیگری بنا شده است در حالی که نیازی هم نبوده است یا چند سالی است در حوزه، برنامه های رونمایی از کتاب را برگزار می کنند که اکثر این همایش ها و برنامه ها با صرف هزینه های زیاد انجام می شود، در حالی که هیچ نیازی به برگزاری چنین برنامه هایی نیست. اگر قرار است حوزه، امین خیرین باشد باید سرمایه مردم صرف در اموری شود که به طور حقیقی، مورد نیاز طلاب و حوزه است تا اعتماد مردم و خیرین به این نهاد بیشتر شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه، اظهار داشت: امروز یکی از امور خیریه می تواند رسیدگی به حال طلاب نیازمندی باشد که درگیر بیماری های خاص شده اند و با هزینه های بالای درمان، توان پرداخت برای حفظ سلامت خود را ندارند. اگر این مرکز بتواند به این قبیل افراد خدمت ارائه دهد نه تنها یک نفر را از مرگ نجات داده است بلکه به خانواده آن فرد نیز جان دوباره ای بخشیده و صرف هزینه خیریّه در این امر، مورد رضای الهی است.

وی سپس با بیان اینکه مرکز خیرین حوزه باید دقت نماید تا هر پولی را تحت عنوان خیریه از افراد مختلف دریافت نکند، تاکید کرد: حوزه های علمیه از ابتدا بر اساس معنویات بنا شده است نباید گذاشت افرادی که اغراض مادی دارند و یا به دنبال سفارش کار خود در ادارات و نهادهای حکومتی هستند به عنوان خیّر پولی را به حوزه بدهند و بعد در صدد اصلاح امور خود از حوزه متوقع باشند که این کار جز ریختن آبروی حوزه و بی برکت بودن پول آن افراد هیچ اثری نخواهد داشت.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان بیانات خود، خدمت به مردم را توشه ی جهان ابدی دانست و از تلاش های بنیاد خیرین در رسیدگی به امور معیشت طلاب، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مدیر بنیاد خیرین حوزه های علمیه در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال گذشته را محضر آیت الله کریمی جهرمی، ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha