شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
زر

همزمان با عید بزرگ شیعیان، عید غدیر خم، مراسم بازسازی این واقعه ی عظیم در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ، در این مراسم که با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران این آستان مقدس و با شکوه و عظمت خاصی برگزار گردید، ابتدا کاروانی نمادین از مسلمانان که از حج باز می‌گشتند، به سمت محل غدیر خم حرکت کردند که این کاروان شامل شترها، سوارکاران و پرچم‌داران بود.

در طول مسیر نیز، اشعار و سرودهای مربوط به واقعه غدیر توسط عده ای خوانده شد .

پس از رسیدن به محل غدیر، خطبه غدیر توسط یکی از مداحان اهل بیت(ع) قرائت گردید و در آن، پیامبر اکرم (ص) فضایل و مناقب حضرت علی(ع) را برشمرد و ایشان را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرد.

پس از قرائت خطبه، حاضران در مراسم با شور و اشتیاق، به ابراز ارادت به امام علی(ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر خوبی ها حضرت محمد مصطفی(ص) پرداختند.

همچنین، در این مراسم، برنامه‌های متنوع دیگری مانند سخنرانی، مداحی و مولودی خوانی نیز برگزار گردید.

بازسازی واقعه غدیر خم، در ترویج فرهنگ و معارف شیعه و همچنین در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این واقعه عظیم تاریخی نقش مهمی دارد.

این مراسم همچنین، فرصتی برای مسلمانان است تا با فلسفه غدیر و جایگاه والای امام علی(ع) در اسلام آشنا شوند.

مردم متدین و ولایت مدار شهر آران و بیدگل، نقش مهمی در برگزاری باشکوه مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) دارند.

این مردم با حضور گسترده خود در این مراسم، ارادت و عشق خود به اهل بیت(ع)، به ویژه امام علی(ع) را به نمایش می‌گذارند.

بازسازی واقعه غدیر خم در حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع)، فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و معارف شیعه و همچنین، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی این واقعه عظیم تاریخی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha