شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
دهه ولایت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تحقق عینی و تجلی غدیر خم است و اولین میوه شجره مبارکه امامت و ولایتی است که در روز غدیر خم به دست پیامبر(ص) غرس شد و با خون ۱۱ امام شهید آبیاری شده برای اینکه حاکمیت اسلام را ثمر بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در جشن عید غدیر که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند با حضور مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: محبوبیت امام علی(ع) مختص شیعیان نیست، بلکه محبوب کل امت اسلامی است.

وی افزود: محبوبیت امام علی(ع) حتی فراتر از اسلام است و دانشمندان مسیحی از جمله جرج جرداق هم کتاب‌های فراوان در خصوص فضایل و معرفی شخصیت حضرت نوشتند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه یاد غدیر را باید زنده نگه داریم اما غدیر باید در جامعه عینی تحقق عملی پیدا می‌کرد و بر کرسی زمامداری هدایت جامعه حضرت علی(ع) و اولادش می‌نشست، ادامه داد: ۱۴ قرن روح مطهر پیامبر اکرم(ص) و علی مرتضی(ع) در انتظار بودند که غدیر تحقق عینی پیدا کند و سلاله علی(ع) بر کرسی زمامداری بنشیند و روزی خوشحال شدند که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بر کرسی حاکمیت نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تحقق عینی غدیر خم است و اولین میوه شجره مبارکه امامت و ولایتی است که در روز غدیر خم به دست پیامبر(ص) غرس شد و با خون ۱۱ امام شهید آبیاری شده برای اینکه حاکمیت اسلام را ثمر بدهد.

وی ادامه داد: باید قدر جمهوری اسلامی را بدانیم و اگر هستی خود را فدای تقویت و بقای نظام اسلامی کنیم، کم خواهد بود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تجلی غدیر است، بیان کرد: اما باید بدانیم غدیر و این نظام حکومتی در دنیای معاصر چه نقشی دارد؟ برخی غرب‌زده های نظام ما خیال می‌کنند حکومت‌های غربی دنیا بهتر است.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد که از آغاز حکمرانی بشر تاکنون همه کشورها انواع حکومت‌ها را تجربه کرده‌اند و حکومت‌ها به پنج دسته اصلی تقسیم شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به تشریح این حکومت‌ها پرداخت و گفت: نوع اول نظام‌های حکومتی در عالم، حکومت فرد بر مردم است که رایج‌ترین نوع حکومت در تاریخ بشریت بوده و از آن به حکومت استبدادی، دیکتاتوری، پادشاهی و از این قبیل یاد می‌شود که ایران ۲ هزار و ۵۰۰ سال این بدبختی را تجربه کرد.

مدرس حوزه در ادامه بیان کرد: حکومت یک حزب بر مردم بدون نقش خدا و دین و مردم مانند حزب کمونیست و حکومت مردم بر مردم بدون حاکمیت خدا و دین یعنی دموکراسی، جمهوری یا مردم سالاری نوع دوم و سوم حکومت هستند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی افزود: دنیای امروز اعم از کشورهای مسلمان یا غیرمسلمان به این نوع حکومت اقبال نشان داده‌ و بیش از ۹۰ درصد کشورهای امروز عالم حکومت جمهوری بدون قید اسلام را انتخاب کرده‌اند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظام دموکراسی بدترین نوع حکومت است، افزود: این نوع حکومت عیب‌های فراوانی دارد از جمله اینکه انسان به جای خدا بر کرسی قانون‌گذاری و حاکمیت می‌نشیند همچنین اگر بشر به جای خدا نشست و دین را کنار زد بدترین قوانین را برای بشر انتخاب و بشریت را نابود می‌کند.

وی در ادامه نوع چهارم حکومت را حکومت مدعیان دیانت بر مردم بدون نقش دین و مردم عنوان کرد و گفت: در تاریخ اسلام مانند دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس این نوع حکومت را داشتیم همچنین در تاریخ ۲ هزار ساله مسیحیت این نوع حکومت وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: هزار سال قرون وسطا بر اروپا حاکم بود اما علم و دانش ممنوع شد به همین دلیل هر دانشمندی سخن از علم می‌زد را در کلیسا اعدام می‌کردند، در اروپا دانشمندان را آتش می‌زدند در حالی که در ایران عده‌ای دم از اروپا می‌زنند و باید این مطالب را به نسل جوان گفت.

وی با اشاره به اینکه حکومت خدا و دین صد درصد بر مردم و آنچه خدا و دین گفته همراه با نقش مردم در حکمرانی و تعیین سرنوشت، نوع پنجم حکومت است، تصریح کرد: ساختار این نوع حکومت، ابتکار امام خمینی (ره) اما تعالیم آن برگرفته از آیات قرآن و غدیر و احادیث پیامبر اکرم (ص) بوده لذا باید قدر امام، رهبری و نظام جمهوری اسلامی را بدانیم.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی بیان کرد: این نوع حکومت در دنیا حکومت جدیدی بود که امام دو کلمه جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم قرار داد و فرمود انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی در ادامه گفت: این حکومت برای اینکه اسلامی بماند نیاز به ضامن داشت و امام راحل سه ضامن قانون اساسی، فقیه را بر قله حاکمیت و رئیس جمهور را تحت امرش قرار داد و ضامن سوم فقهای شورای نگهبان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز وقتی می‌خواهد رئیس جمهور انتخاب کند ابتدا شورای نگهبان برخی داوطلبان را تایید یا رد صلاحیت می‌کند چون امام تاکید کردند شورای نگهبان از جریان‌های متعدد نامزد بگذارد تا عده ای از جامعه احساس نکند نامزد ندارند و شرکت نکنند اما مردم وظیفه دارند معیارها را در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی معیار انتخاب ما است افزود: صداقت، ایمان، معنویت، تواضع، مردم‌داری و به فکر محرومان بودن از ویژگی‌های این شهید خدمت بود که میوه غدیر است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از تلاش‌های دشمن جنگ شناختی است، گفت: دشمن همواره می‌کوشد جامعه ما در انتخابات شرکت نکند تا انتخابات مشارکت حداقلی باشد و پایه مردمی انقلاب ضعیف شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: استکبار از طریق شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ای، رسانه‌ای و به هر بهانه‌ای در تلاش برای ناامید کردن مردم و حضور نیافتن آنان پای صندوق‌های رای است.

وی تأکید کرد: همگان وظیفه داریم با همه قوت، مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون به فرموده امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات واجب است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: اگرچه مردم خراسان جنوبی در همه انتخابات‌ قبلی پیروز میدان بوده‌اند اما باز هم باید برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و باشکوه تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha