یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
ساوه

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: غدیر بسیار اهمیت دارد، زیرا تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک جریان فکری-سیاسی و اجتماعی – فرهنگی است در غدیر پیامبر (ص) به دنبال معرفی فرد اصلح بودند امروز بر ماست که در این زمان به دنبال فرد اصلح باشیم زیرا انتخابات آینه غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (سلام الله علیها)ساوه نشست پژوهشی با موضوع انتخابات آینه غدیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین قانونی برگزار گردید.

حجت الاسلام قانونی در ابتدا ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید بزرگ غدیر گزارشی اجمالی از واقعه غدیر بیان کرد و در ادامه گفت : حضرت رسول(ص) باید رسالت خویش را انجام می دادند و جانشین برای خود انتخاب می کردند که اهل سنت نیز این مسئله را تأیید نموده اند و علامه امینی (ره) در الغدیر فرموده اند که 110 صحابی این حدیث را قبول دارند.

وی به بیان دلایل مطرح شدن جانشینی در فراز « من کنت مولاه فهذا علی مولاه» پرداخت که معنای دوست که اهل تسنن بیان می دارند نیست.

این استاد حوزه افزود: غدیر بسیار اهمیت دارد زیرا تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک جریان فکری-سیاسی و اجتماعی – فرهنگی است ، در غدیر پیامبر (ص) به دنبال معرفی فرد اصلح بودند امروز بر ماست که در این زمان به دنبال فرد اصلح باشیم زیرا انتخابات آینه غدیر است و همچنین بهترین مکان و زمان را انتخاب می کند زیرا به دنبال شرکت حداکثری مردم بودند زیرا با این کار می خواستند رای مردم را بگیرند و قدرت مردمی برای امامت درست کنند .

وی تصریح کرد: چنانچه مردم حضور حداکثری در انتخابات نداشته باشند به معنای عدم تأیید آن کشور است . وظیفه ما تشویق مردم به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

حجت الاسلام قانونی خاطر نشان ساخت: در واقعه غدیر ما به شخص کار نداریم به دنبال یک فکر و سیاست هستیم در انتخابات هم اینگونه است به شخص کار نداریم بلکه بدنبال مشی سیاسی و فکری و اعتقادات فرد مورد نظر هستیم .

وی تأکید داشت: ما باید همان هدفی که پیامبر (ص) در واقعه غدیر دنبال می کرد همان هدف که تقویت نظام اسلامی است دنبال کنیم.تفکر و سیاست درستی که در غدیر بود امتداد توحید و نبوت بود.

این استاد حوزه در پایان افزود: اهتمام داشته باشیم به کیفیت مدیریت زیرا هر شخصی صلاحیت مدیر شدن را ندارد.و بدانیم که حکومت شخصی نیست باید نفی سکولاریسم ،نفی دیکتاتوری ،نفی سلطنت طلبی و نفی دست نشاندگی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha