یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
انتخابات

حوزه/ مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد ۴۵۶۷ شعبه اخذ رأی در استان استقرار یافته که از این تعداد، ۳۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار تعیین شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، امیر فریدنیا، مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی، امروز ۷ تیرماه، در استودیوی انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هیئت اجرایی انتخابات، آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در ساعت ۸، روز ۸ تیر خواهند بود.

وی بیان کرد: تعداد ۴۵۶۷ شعبه اخذ رأی در استان استقرار یافته که از این تعداد، ۳هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار تعیین شده است.

فریدنیا افزود: بیشترین تعداد شعب اخذ رأی با تعداد ۱۹۲۰ شعبه در مشهد پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه توزیع اقلام تعرفه و دستگاه احراز هویت در تمامی شعب اخذ رأی صورت گرفته است و از ساعت ۴ صبح روز ۸ تیرماه آماده تحویل به عوامل شعب خواهد بود.

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه احراز هویت رأس ساعت ۶ صبح فردا روشن می‌شود و ارائه صورت جلسه در ساعت ۷ صبح خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمامی شعب اخذ رأی در خراسان رضوی از آغاز رسمی رای‌گیری آمادگی لازم جهت اخذ رای را دارند.

فریدنیا ادامه داد: اتاق وضعیت در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها پیش‌بینی شده و هر فرماندار یک اتاق وضعیت دارد.

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه فرایند شمارش آراء به صورت دستی است، گفت: اعلام آمار به صورت شهرستانی نخواهد بود، بلکه آمار به صورت متمرکز توسط وزیر و یا سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد. ضمن اینکه نماینده نامزدها برای رصد فرایند رأی‌گیری و شمارش آراء در شعب حضور دارند.

وی در خصوص پیش‌بینی مشارکت مردم در این دوره از انتخابات، بیان کرد: در دوره قبل ریاست جمهوری در استان حدود ۵۴درصد مشارکت بود، اما در این دوره با توجه به ترکیب نامزدها از سلایق مختلف و ایجاد رقابت، آمار مشارکت بالاتری را شاهد خواهیم بود.

فریدنیا در خصوص روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افزود: برای این منظور شماره تماس ۱۱۱ و ۳۲۰۵۱ آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در سراسر استان است.

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: ممنوعیت تبلیغات از ساعت ۸ امروز اعلام شده و پایش در فضای مجازی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در انتخابات قبل سلامت خوبی را شاهد بودیم در این دوره هم نماینده هر نامزد رصد فرآیند انتخابات را دارند و تلاش داریم رصد هر آنچه که به سلامت انتخابات کمک کند را داشته باشیم. امید است انتخابات خوبی پیش رو باشد.

فریدنیا بیان کرد: برای فرآیند انصراف ساعت خاصی تعیین نشده و حتی چند دقیقه قبل رأی‌ریزی انصراف ممکن است، اما برای انتخابات مجلس ۷۲ ساعت قبل رأی‌گیری انصراف باید انجام شود، ضمن اینکه انصراف به مرکز اعلام رو از آنجا به ما ابلاغ می‌شود.

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فرآیند رأی‌گیری از هشت صبح تا ۶ عصر به صورت قانونی است و تمدید فرآیند انتخابات صرفا توسط وزیر کشور انجام می‌شود که تمدید تا ساعت ۱۲ شب خواهد بود.

وی اظهار کرد: شناسنامه و کارت ملی تنها مدارکی است که رأی‌دهندگان می‌توانند برای دادن رأی استفاده کنند. تعداد واجدین شرایط در استان همان آمار انتخابات مجلس یعنی حدود ۴ میلیون ۹۰۰ هزار و در مشهد تعداد ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر است.

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص درگیری بین دو تن از طرفداران نامزدهای انتخابات، گفت: تاکنون شکایتی واصل نشده اگر شکایتی برسد فرایند پیگیری انجام می‌شود و اینکه با خاطی چگونه رفتار خواهد شد به دستگاه قضایی مربوط است و از بعد جرم انگاری اطلاعاتی نمی‌توانیم اعلام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha